رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566263

۴ بحران پیش روی دولت سیزدهم/ با وجود تلاشها،دولت هنوز موفقیت چندانی کسب نکرد

ساعت24- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مهمترین بحران‌های پیش روی دولت سیزدهم پرداخت.

html>

حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس، در گفت وگویی درباره مهمترین بحران‌های پیش روی دولت سیزدهم که باید به آن‌ها رسیدگی جدی شود اظهار کرد: ۴ موضوع در اولویت دولت رئیسی است که با توجه به انتظارات و توقعاتی که مردم دارند باید مد نظر قرار داشته باشد. مشکل ما این است که بحران در این حوزه‌ها از دولت قبل باقی مانده و دولت گذشته نتوانسته در این زمینه‌ها اقدامی انجام دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اولویت اول مردم ثبات در بازار است. قیمت کالاهای مختلف از جمله کالاهای مصرفی و اساسی در بازار واقعا با بی ثباتی مواجه است؛بنابراین ثبات بازار به ویژه در قیمت کالاهای مصرفی اولین توقع مردم از مسئولان است، زیرا به معیشت و سفره مردم مربوط می‌شود. اولویت دوم ثبات در بازار ارز است، زیرا در بازار ارز هم هیچ ثباتی وجود ندارد ، کاهش ارزش پول ملی همچنان ادامه دارد و قیمت دلار روز به روز در حال افزایش است. این بی ثباتی در بازار داخلی تابعی از تغییرات در حوزه‌های دیگر است و هر چه قیمت دلار بالاتر برود قیمت سایر اجناس هم به این بهانه بالا می‌رود.

نقوی حسینی، ادامه داد: اولویت سوم تولید و بازار اشتغال است که دولت باید تولید را کلید بزند وقتی تولید کلید بخورد و افزایش تولید داخلی داشته باشیم شغل‌های زیادی ایجاد می‌شود. اولویت چهارم هم مسکن است و اگر وعده رئیس جمهور و وزیر راه، مسکن و شهرسازی مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال محقق شود بازار مسکن به تعادل ، آرامش و ثبات خواهد رسید.

این نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: در هر چهار زمینه هم دولت تلاش کرده است اگر چه هنوز موفقیت چندانی کسب نشده است. در حوزه بازار، ارز و لغو تحریم‌ها اقدامات موثری انجام شده و در زمینه جهش تولید هم رئیس جمهور به این مسئله ورود کرده و رفع موانع تولید را در دستور کار قرار داده است و در زمینه مسکن هم اقدامات اولیه انجام شده، اما اینکه تا چه میزان این اقدامات عملیاتی شود به آینده بستگی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها