رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566287

«محدودیت ارزی» دلیل مخالفت وزیر صمت با واردات خودرو

ساعت24-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل نگرانی از احتمال بروز تلاطم در بازار ارز، فعلا با واردات خودرو مخالف است.

html>

علی جدی در مورد آخرین تصمیمات در مورد واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه کمیسیون که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت موافقت خود را با واردات خودرو اعلام کرد اما به دلیل نگرانی‌ از بحث تامین ارز و احتمال بروز تلاطمات در بازار ارز بعد از آزادسازی واردات خودرو به کمیسیون اعلام کرد واردات خودرو به بعد موکول شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: البته وزیر صمت برای بررسی بیشتر موضوع از کمیسیون صنایع مجلس فرصت خواسته و براین اساس موضوع واردات خودرو در جلسه بعدی این کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به ماده 4 مصوب در مجلس، گفت: در این ماده مصوب شد که واردات خودرو به تعدادی انجام شود که به تولید داخل ضربه نزند. بنابراین مقرر شد تا تعداد واردات خودرو را شورای رقابت براساس نیاز بازار هر 6 ماه یکبار تعیین کند و میزان واردات نیز براساس مصوبه شورای رقابت انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح واردات خودرو به منزله آزادسازی واردات خودرو نیست بلکه در جهت تنظیم بازار این کالا است ضمن اینکه در صورت موافقت با واردات خودرو، سالانه 50 تا 70 هزار خودرو به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها