رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566317

تا مشکل اقتصاد حل نشود، یعنی کاری نکردید

ساعت24- به نظر می‌رسد منتقدان دولت حسن روحانی، حالا فهمیده‌اند که اداره کشور با شرایط فعلی چقدر سخت و جانکاه است. آنهایی که فکر می‌کردند، سه روزه می‌شود مشکلات را حل کرد حالا مانده‌اند که با اقتصاد کشور چه کنند! اقتصادی که به صورت دستوری به سامان نمی‌رسد و باید برای آن نقشه راه مشخصی داشت.

html>

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: ماه عسل دولت سید ابراهیم رئیسی زودتر آنچه که فکر می‌کردند به پایان رسید. مردم انتظار داشتند حداقل با آمدن رئیس جمهور تازه، کمی وضعیت اقتصادی کشور سروسامان پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد. کار به جایی رسیده است که حامیان دولت هم لب به گلایه گشوده‌اند.

کیهان از بالا رفتن قیمت لوازم خانگی داخلی نوشته است و روزنامه جوان از عملی نشدن وعده دولت درباره قیمت تخم مرغ. در بورس هم که شاهد حرکت مثبتی نبودیم و همان روندی که در دولت روحانی شکل گرفت در دولت رئیسی هم ادامه پیدا کرده است.

مجلس یازدهم که باید یاری دهنده دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم باشد، فعلا به دنبال فضای مجازی است و انگار نه انگار تورم و گرانی ر کشور بیداد می‌کند.

به نظر می‌رسد منتقدان دولت حسن روحانی، حالا فهمیده‌اند که اداره کشور با شرایط فعلی چقدر سخت و جانکاه است. آنهایی که فکر می‌کردند، سه روزه می‌شود مشکلات را حل کرد حالا مانده‌اند که با اقتصاد کشور چه کنند! اقتصادی که به صورت دستوری به سامان نمی‌رسد و باید برای آن نقشه راه مشخصی داشت.

امروز رئیس جمهور رئیسی بهتر از همه می‌داند که تا وقتی مشکلات اقتصادی مردم حل نشود، گوی او و دولتش هیچ کاری انجام نداده‌اند. مردم میزان موفقیت دولت‌ها را بر اساس جیب‌شان اندازه گیری می‌کنند.

گرانی و تورم کاری کرده است که سبد زندگی مردم به اندازه سبد وسایل خاله بازی دخترکان کوچک شده است و آنها فقط دنبال تامین اولیه‌های یک زندگی هستند و دیگر کاری به تفریح و نیازهای فرهنگی و اجتماعی خانواده ندارند.

در دولت اول روحانی آنها ثبات و تورم پایین را تجربه کردند و به خاطر همین در دور دوم هم رای‌شان را به صندوق شیخ دیپلمات انداختند. البت آمدن ترامپ و انفعال بیش از اندازه روحانی، امید مردم را ناامید کرد.

حالا هم همین است. سفر استانی رفتن و دیدار با مردم کار بسیار خوبی است اما این دیدارها برای مردم نان نمی‌شود. اقتصاد بیش از سفر و دیدار به تصمیم نیاز دارد. اگر واقعا بدون رفع تحریم ها و بی مذاکره و توافق می توان اقتصاد را سر و سامان داد میز مذاکرات را ترک کنیم و هفت روز هفته را با سفر به این شهر و آن شهر سپری کنیم!

وضع زندگی مردم به مثابه گلادیاتوری در میدان نبرد است که تیرها به بدنش نشسته و او سعی می‌کند خود را سرپا نگه دارد اما دیگر توانی برایش نمانده و ممکن است با یک ضربه دیگر پخش زمین شود.

تحریم‌ها به دست و پای اقتصاد کشور پیچیده است و باید این طناب‌های کلفت را باز کرد یا حداقل کاری کرد که بشود با ریسمان بسته در دست به زندگی ادامه داد. الان نه می‌شود زندگی کرد و نه خبری از باز شدن طناب‌ها هست.

رئیس جمهور در جریان سفرهای استانی قطعا در جریان وضع زندگی مردم قرار گرفته و بهتر است با علم به مشکلات، هرچه سریعتر راهکاری برای وضع اقتصادی کشور پیدا کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها