رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566320

وعده ناتو به باکو برای تامین صلح در قفقاز جنوبی

ساعت24- معاون دبیرکل ناتو در ملاقات با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان مدعی آمادگی این ائتلاف برای ارائه کمک‌ جهت تامین صلح در منطقه شد.

html>

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه با هیاتی به سرپرستی «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در امور سیاسی و امنیتی و نماینده ویژه ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از وزارت دفاع جمهور آذربایجان، «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع آذربایجان در دیدار با «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در مورد وضعیت قره باغ و آخرین تحولات مرزی با ارمنستان توضیحاتی داد.

معاون دبیر کل ناتو در این دیدار آمادگی ناتو را برای ارائه کمک‌های مناسب در تامین صلح در منطقه اعلام کرد. طرفین همچنین در مورد آخرین وضعیت پس از جنگ قره باغ و سایر موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان به تازگی از شلیک نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در «نخجوان» به سمت روستای «یراسخ» در منطقه آرارات و پاسگاه‌های ارتش ارمنستان واقع در این منطقه خبر داد. در نتیجه این تیراندازی‌ها آتش سوزی‌هایی در این منطقه ایجاد شد.خوشبختانه هیچ نظامی ارمنستانی و غیرنظامیان در جریان این تیراندازی‌ها آسیب ندیدند

«آرمن تاتویان» از مقام‌های حقوق بشر ارمنستان با محکوم کردن این حملات گفت: «بی نظمی نظامیان جمهوری آذربایجان به حدی رسیده است که آنها با تیراندازی عمدی موجب آتش سوزی مناطقی از خاک ارمنستان شدند و کل ذخایر زمستانی شهروندان برای تغذیه دام از بین رفته است. با توجه به اینکه مواضع جمهوری آذربایجان در مجاورت این روستا قرار دارد بدیهی است که اقدامات نظامیان جمهوری اذربایجان به ساکنان روستا آسیب می‌رساند، اموال آن‌ها را از بین می برد و مزاحمت برای آنها ایجاد می‌کند.»

چندی قبل نیز یک مقام ارمنستانی از نقض آتش بس و مرگ یکی از شهروندان خود به دلیل شلیک تک تیراندازان ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد. یکی از سخنگویان ارتش ارمنستان گفت که یک غیرنظامی هدف شلیک تک تیراندازهای ارتش جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

این مقام نظامی ارتش ارمنستان افزود: «این قضیه با فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه به منظور انجام اقدامات امنیتی بیشتر در مناطق نزدیک خط تماس به منظور جلوگیری از موارد نقض آتش بس از سوی جمهوری آذربایجان به طور مفصل در حال بررسی است.»

رسانه‌های ارمنستانی از مرگ این شهروند 55 ساله در نتیجه تیراندازی قوای جمهوری آذربایجان خبر دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها