رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566322

رئیسی: روزانه قیمت‌ها را رصد میکنم

ساعت24- رییس‌جمهوری گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و قبل از فرا رسیدن فصل سرما شاهد واکسینه شدن دز دوم خواهیم بود.

html>

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) به همه ملت ایران و مسلمان و آزادگان عالم و همچنین تبریک هفته وحدت، گفت:‌ ایران اسلامی اقوام مذاهب و گویش های مختلف دارد نقطه مشترک همه این است ایران عزتمند، بالنده و برخوردار از پیشرفت باشد.

وی درباره آخرین روند واکسیناسیون و اقدامات دولت برای درگیر نشدن موج ششم اظهار کرد: در آغاز دولت اعلام کردیم که اولویت ما واکسیناسیون عمومی است و امروز با گذشت مدت کوتاهی شاهد دریافت بیش از ۷۰ درصد دز نخست کرونا هستیم و امیدوارم قبل از فرا رسیدن فصل سرما شاهد واکسینه شدن دز دوم هم باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده در ستاد کرونا این بود که از حالت انفعال در کرونا خارج شویم و حالت فعال پیدا کنیم که هم در واکسیناسیون و هم در دانشگاه های علوم پزشکی و بخش های مردمی بسیج و نیروهای مسلح این آمادگی وجود دارد و نباید در موج احتمالی به صورت منفعل وارد شویم.

رییس جمهوری تصریح کرد: باید فعالانه پیش‌بینی ها و بعد از آن پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم و اگر شاهد موج ششم بودیم برخورد مناسب شود تا به فراگیری منجر نشود.

آیت الله رییسی ادامه داد: در عین حال افرادی که حتی دو دز واکسن زدند حتما اصول بهداشتی را رعایت کنند. به رغم بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و کسب کارها، رعایت پروتکل ها برای همگان ضرورت دارد تا شاهد شرایط بدی برای کشور نباشیم.

رییس دولت سیزدهم اظهار کرد: به لطف خدا آنچه گفته شد تاکنون عمل کردیم تا وضعیتی که جهان امروز به آن مبتلا است شرایط فعالی باشد و از همه آنانی که واکسن نزدند دعوت می‌کنم واکسن بزنند.

وی یادآور شد: به رسانه ملی و بخش‌های مختلف کشور دارای نفوذ کلام گفتیم سعی کنند در جایگاه خود برای توجیه همه مردم و انجام کار اقناعی تلاش کنند.

روزانه قیمت‌ها را رصد می‌کنم

رییس‌جمهوری در ادامه درباره شاخص های کلان اقتصادی و وضعیت اقتصادی مردم و التهابات ناشی از تورم بالا گفت: با مردم وعده کردیم اولویت نخست واکسیناسیون عمومی و کرونا است که کار تا حد زیادی انجام شد و باید ادامه یابد. دومین مساله معیشت مردم، کنترل تورم و گرانی در جامعه است و این دغدغه روزانه و دغدغه هر ساعت بنده است.

رییس جمهوری تاکید کرد: من روزانه و ساعتی موضوع را دنبال و وضعیت قیمت‌ها را به طور دائم به ویژه قیمت خوراکی را رصد می‌کنم. با وزرا صحبت و در جلسات شرکت می‌کنم تا تورم کنترل شود. ما از فشار روی مردم و اقشار کم درآمد و محروم داریم و احساس می‌کنم در کنار سفره مردم هستم. امیدوارم با گام‌هایی که برمی‌داریم آثار تورم کاهش یابد. البته آثار تورمی تصمیمات قبلی امروز روی سفره مردم بروز یافته و تصمیمات امروز ما حتما در آینده روی زندگی مردم جلوه خواهد داشت.

رییس دولت سیزدهم درباره مساله استقراض از بانک مرکزی، اظهار کرد: باید کسر بودجه را جبران کنیم و استقراض تورم زا است. شهریور ماه دولت شروع شد و دوستان پیگیری و تلاش کردند تا بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را داشته باشیم که این کار انجام شد. در مهر هم این کار بدون قرض از بانک مرکزی انجام و حقوق و دستمزدها و هزینه‌های دولت پرداخت می‌شود.

رییسی اقدام دوم را مساله تدوین بودجه ۱۴۰۱ عنوان و تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ باید بدون کسری و واقعی ببندیم اگر بودجه را واقعی بستیم خوب است. تاکیدات سه سال قبل مقام معظم رهبری یعنی اصلاح ساختار بودجه را در این دوره از بودجه لحاظ می‌کنیم. در این زمینه افزایش بودجه سراغ نهادهایی باید برود که از درآمد کمتری برخوردارند و از سوی دیگر هزینه‌ها باید قابل پالایش باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها