رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566371

بیداری اسلامی نباید به سردی گراید/ وحدت شکنی حرکت در جهت راهبرد دشمن است‌

ساعت24-رئیس جمهور اظهار کرد: ما دنبال ایجاد ثبات و دشمن دنبال ایجاد بی ثباتی است. راهبرد ما ایجاد وحدت و راهبرد دشمن تفرقه در جهان اسلام است. وحدت شکنی حرکت در جهت راهبرد دشمن است‌.

html>

سیدابراهیم رئیسی در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه جمعیت عظیم مسلمانان فرصتی در جهان اسلام است، اظهار کرد: گرایش جوانان ما به دین بیشتر از گذشته است‌. ادعاهای غرب در طول این سالها و قرن ها با شکست مواجه شده است. فرهنگ و نظامات غربی رنگی برای جوانان ندارد. اگر دیروز جوان آرزو می کرد در فرهنگ غربی قرار بگیرد، امروز جوانان چنین خواسته ای ندارند. شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: امت اسلامی بیدار شده است. این نشست برای برنامه ریزی بیداری اسلامی بسیار نقش دارد. بیداری اسلامی نباید به سردی گراید. دقیقا باید نسبت به توطئه ها و انحرافات فهم درستی وجود داشته باشد. برخی در ابتدا داعش را درست درک نکردند. همان موقع رهبر معظم انقلاب گفتند جنس کار داعش جنس کار صهیونیست هاست و معلوم شد آنها ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارند و رسماً وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ما داعش را ایجاد کردیم. امروز در لبنان و افغانستان شاهد توطئه هستیم که فهم آن مهم است. روشنگری علما درباره توطئه ها مصونیت بخش جوانان اسلام است.

وی گفت: ما دنبال ایجاد ثبات و دشمن دنبال ایجاد بی ثباتی است. راهبرد ما ایجاد وحدت و راهبرد دشمن تفرقه در جهان اسلام است. وحدت شکنی حرکت در جهت راهبرد دشمن است‌؛ بنابراین باید بر اتحاد امت اسلامی تاکید کنیم.

رئیس جمهور در ادامه این مراسم اظهار کرد: اقدام عملی شهید بزگوار حاج قاسم سلیمانی که برای امت اسلامی انجام داد و اقدامات علمی آیت الله تسخیری بسیار اثر بخش در جهت رفع شبهات و انحرافات در جهان اسلام و ایجاد انسجام و وحدت در امت اسلامی بود، حرکت آن‌ها ماندگار بود.

وی بیان کرد: فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام بزرگوار تاکید بر آن دارند و امروز هم رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است که همه علما و اندیشمندان باید بر آن تاکید کنند.

رئیس جمهور اظهار کرد: رمز وحدت توجه به سیره بزرگان و سخنان نورانی آنهاست که جامعه اسلامی را به سمت اتحاد و ائتلاف می‌برد. اتحاد امت اسلامی موضوعیت دارد. باید امت اسلامی با هم متحد باشند. اتحاد گاهی با نگرش به درون امت اسلامی است، اینجا سخن از توصیه هاست حرف تفرقه انگیز بر زبان جاری نسازید و کاری و سخنی و بیانی بر خلاف وحدت گفته و شنیده نشود.

رئیسی گفت: گاهی با نگرش به هدف مشترک در امت اسلامی است که مجموعه معتقد به دین که دارای هدف مشترک است که از عناصر مهم آن پویایی است نباید دچار ایستایی و توقف شود. حرکت، پویایی و مقصد واحد داشتن و مقتدا داشتن از عناصر مهم امت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها