رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566428

ادعای وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران

ساعت24- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یکی از جلسات کمیته «امور خارجه و دفاعی» این رژیم به مطرح کردن ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

html>

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یکی از جلسات کمیته «امور خارجه و دفاعی» این رژیم به مطرح کردن ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

به نقل از پایگاه خبری عبری Ynet news، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران در آستانه یک گشایش[هسته‌ای] است.

گانتس که در مباحثات امروز کمیته «امور خارجه و دفاعی» کنست، مدعی شد: ما شاهد این هستیم که ایران در حال پیش رفتن به سطحی از غنی‌سازی است که اگر بخواهد، به آن اجازه می‌دهد کشوی در آستانه هسته‌ای شدن باشد.

او در این باره گفت: ما روی توان حمله و توان دفاعی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، برتری در زمینه فناوری را بهبود می‌بخشیم و تلاش‌ها برای اطمینان یابی از انجام شدن این موارد را سرعت می‌بخشیم.

وی با طرح این ادعا که ایران چالشی جهانی و منطقه‌ای است،گفت: اسراییل همواره توان این را خواهد داشت که از شهروندانش دفاع کند.

به گزارش ایسنا، اظهارات گانتس در پی این مطرح می‌شود که یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد سه‌شنبه گذشته در اظهاراتی با رد سخنان نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم و برخی مقامات دیگر درخصوص توانایی‌هایی هسته‌ای ایران عنوان کرد که تهران به رسیدن به سلاح هسته‌ای نزدیک نیست.

وی گفت: خلاصه این که ایران به رسیدن به سلاح هسته‌ای نزدیک نیست. به لطف تلاش‌های بزرگ ما، از قبل نزدیک‌تر نشده است. به گمانم آن‌ها درخصوص کارهایی که انجام می‌دهند نسبت به قبل کمتر حمایت دارند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه اوت عنوان کرده بود که ایران تنها دو ماه با رسیدن به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد. گادی ایسنکوت ، رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در ماه ژوئیه مدعی شده بود که ایران از همیشه به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر است.

به نوشته تایمز او اسرائیل، طبق ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی، ایران حتی پس از دستیابی به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای، به چندین ماه زمان برای ساخت بمب هسته‌ای نیاز خواهد داشت.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شده بود که برنامه هسته‌ای ایران در نقطه‌ای حیاتی قرار دارد و تمامی خطوط قرمز را رد کرده است. وی همچنین در روز سه‌شنبه ایران را متهم به نقض بارز تعهدات به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده و خواستار اقدام علیه ایران شده بود.

با این وجود، تکرار ادعاهای رژیم صهیونیستی از سوی گانتس مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که رهبر انقلاب در فتوایی تولید، نگهداری و به کارگیری تسلیحات هسته ای را حرام اعلام کرده اند. مقامات ایرانی هم بر اساس این فتوا تاکید کرده اند ساخت و استفاده از تسلیحات اتمی در برنامه دفاعی ایران جایی ندارد و فعالیت های هسته ای ایران صرفا صلح آمیز بوده و اهداف نظامی را دنبال نمی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها