رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566429

جزئیات ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن از فردا

ساعت24- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضیان ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن می توانند از ۱۲ ظهر فردا چهارشنبه ۲۸ مهر به سامانه ثمن مراجعه کنند.

html>

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضیان ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن می توانند از ۱۲ ظهر فردا چهارشنبه ۲۸ مهر به سامانه ثمن مراجعه کنند.

محمود محمودزاده در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در خصوص آغاز ثبت نام طرح جهش تولید مسکن گفت: از فردا چهارشنبه ۲۸ مهرماه سامانه ثمن آغاز به کار می‌کند که برای ثبت نام متقاضیان مسکن ذیل طرح جهش تولید مسکن است.

وی افزود: این ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ثبت نام در شهرهایی خواهد بود که تاکنون اراضی اجرای آن تأمین شده و شرایط متقاضیان همانی است که در دوره‌های ثبت نام قبل اعلام شده بود که عبارت است از:

۱. سبز بودن فرم ج متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد؛

۲. متأهل یا سرپرست خانوار بودن

۳. داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا

۴. نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن

محمودزاده تصریح کرد: در همه ۳۱ استان ثبت نام انجام می‌شود. به سرعت سایر شهرهایی که در سامانه نیست پس از تأمین زمین، به سامانه افزوده خواهد شد و اطلاع رسانی در این زمینه انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اولویت ویژه ای وجود ندارد و همه کسانی که شرایط مذکور را دارا باشند می‌توانند ثبت نام کنند. ثبت نام از ساعت ۱۲ ظهر فردا آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در مرحله اول ثبت نام اطلاعات هویتی سرپرست خانوار یا متقاضی اخذ می‌شود و همچنین متقاضی باید اطلاعات افراد تحت قیومیت و تحت کنترل خود را درج کند؛ بعد از پالایش اولیه به متقاضی واجد شرایط بودن، ابلاغ می‌شود. سپس از آنها خواسته می‌شود که به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن مراجعه حضوری داشته باشند و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضا را ارائه دهند.

محمودزاده گفت: مرحله بعد معرفی به بانک عامل و افتتاح حساب سپرده است. در مرحله بعدی نیز به پروژه‌های در حال احداث، ارجاع داده می‌شود.

معاون وزیر راه و مسکن تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، پیشنهاداتی در خصوص تسهیلات طرح جهش تولید مسکن ارائه داده؛ ما بر اساس قیمت تمام شده و زیربنای واحد مسکونی ذیل این برنامه و همچنین تراکم ساختمان‌ها، یک جدول متغیر از تسهیلات پیشنهاد داده ایم. کارمزدهای این تسهیلات نیز تهیه شده که باید در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و پس از تأیید بانک مرکزی به شورای عالی مسکن ارجاع شود.

وی افزود: سعی کرده ایم در بسته تدوین شده، بیش از ۵۰ درصد هزینه ساخت را به تسهیلات بانکی تخصیص دهیم. مابقی نیز در طی دوران ساخت به عنوان آورده متقاضی دریافت می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: کسانی که در طرح‌های قبلی مسکن از جمله طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند نیز مشمول مزایای این طرح خواهند شد و متقاضیان هیچ نگرانی از بابت تفاوت مزایای طرح جهش تولید مسکن با طرح اقدام ملی نداشته باشند؛ کسانی که در طرح‌های قبلی ثبت نام کرده اند، به مراحل قبلی خود ادامه می‌دهند و واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت و نیازی به ثبت نام مجدد نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: فعلاً تا یک ماه سامانه ثمن برای ثبت نام متقاضیان باز است و محدودیت زمانی خاصی نداریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها