رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566464

واکنش "قالیباف" به تعدد پیشنهادات نمایندگان در بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان

ساعت24- رئیس مجلس با اشاره به پیشنهادات متعدد نمایندگان درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: پیشنهادات اگر مغایرتی با قانون اساسی داشته باشد قابل طرح نیست.

html>

ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 مهر) قوه مقننه قرار دارد که تعداد زیادی از نمایندگان برای ارائه پیشنهادات خود جهت اصلاح این لایحه ثبت نام کرده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تعدد این پیشنهادات گفت: تعداد زیادی از این پیشنهادات با اصل 75 قانون اساسی مغایر است و قابل طرح شدن نیست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در این راستا اظهار داشت: پیشنهادات اگر مغایرتی با قانون اساسی داشته باشد قابل طرح نیست، اگر نمایندگان بخواهند گروه دیگری را به این لایحه اضافه کنند امکان پذیر نیست، هدف این لایحه رتبه بندی معلمان است.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس نیز با استناد به مواد 194 و 22 آیین‌نامه داخلی قوه مقننه درباره تعدد پیشنهاد نمایندگان، گفت: بر اساس ماده 194 اخطار راجع به منافی بودن طرح‌ها و لوایح و سایر موضوعات مورد بحث در مجلس با قانون اساسی مقدم بر اظهارات دیگر است و مذاکرات در موضوع اصلی را متوقف می‌‏کند. این اخطار باید قبل از رأی‌گیری و با استناد به اصل مربوطه حداکثر ظرف سه دقیقه به‌عمل آید. درصورتی‌که رئیس‌مجلس اخطار را وارد بداند بدون بحث از مجلس نظرخواهی می‌کند.

وی افزود: در حالی که اکنون تنها شما و هیئت رئیسه با توجه به اینکه پیشنهادات نمایندگان را مخالف اصل (75) و اصل (85) می‌دانید، آنها را طرح نمی‌کنید. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس اگر پیشنهادی با قانون اساسی مغایر است، باید به رأی نمایندگان گذاشته شود و اگر نمایندگان آن را وارد دانستند، نباید طرح شود و اگر پیشنهاد مذکور را مغایر با قانون اساسی ندانستند، پیشنهاد طرح شده و در مرحله بعدی نمایندگان نسبت به خود پیشنهاد رأی می‌دهند.

نماینده فلاورجان در مجلس ضمن تشکر از هیأت رئیسه، رئیس مجلس و نمایندگان که طرح رتبه‌بندی را در دستور کار قرار داده و در حال بررسی آن هستند، اضافه کرد: این طرح مدت‌هاست که مطالبه فرهنگیان است و از آنجا که از مدت‌ها پیش در دستور کار مجلس و کمیسیون آموزش بود، معاونت قوانین می‌توانست پیشنهادات نمایندگان را بررسی کند و در صورت مغایرت آنها با قانون اساسی از درج پیشنهاد نمایندگان در لیست پیشنهادات جلوگیری کنند تا وقت مجلس گرفته نشود زیرا برای آن هزینه می‌شود.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در ارائه پیشنهادات نیز باید به رعایت اصل (75) قانون اساسی توجه شود. معاونت قوانین نمی‌تواند پیشنهاد نماینده‌ای را حذف کند و تنها می‌تواند نسبت به آن اظهارنظر کند که آیا با اصل 75 مغایرتی دارد یا خیر.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها