رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566467

ربایندگان آمریکاییها در هائیتی، ۱۷ میلیون دلار پول طلب کردند

ساعت24-باند خلافکاری که گروه ۱۷ نفره را در هائیتی ربوده‌، خواستار دریافت ۱۷ میلیون دلار برای آزادی آنها شد.

html>

با گذشت سه روز از ربایش تعدادی از اتباع آمریکایی و کانادایی در هائیتی، منابع رسانه‌ای غربی از درخواست پول برای آزادی آنها خبر دادند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، اعضای یک باند خلافکار که عامل ربایش ۱۶ آمریکایی و یک کانادایی هستند، برای آزادی هر یک از آنها درخواست یک میلیون دلار کرده‌اند.

روز شنبه یک گروه تبهکار در هائیتی به اتوبوس حامل یک گروه شامل ۱۶ آمریکایی و یک کانادایی که در حال حرکت به سمت فرودگاه پایتخت هائیتی بود، حمله کرد و آنها را ربود.

بنا بر گزارش‌های منابع غربی، چند نفر از این گروه ۱۷ نفره آمریکایی و کانادایی، کودکند.

پیشتر، رسانه‌ها ربایش آمریکایی‌ها را به وضعیت بحرانی هائیتی بعد از ترور «جوونل مویس» رئیس‌جمهور سابق این کشور نسبت دادند.

سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیشتر تأیید کرده بود شماری از عوامل ترور مویس توسط آمریکا آموزش دیده‌ بودند.

روزنامه وال استریت ژورنال در خبری تازه درباره ربایش این ۱۷ شهروند آمریکایی و کانادایی گزارش داد، باند خلافکار موسوم به «۴۰۰ مواووزو» در شهر پورتوپرنس (پایتخت هائیتی) برای آزادی آنها ۱۷ میلیون دلار پول درخواست کرده‌ است.

گفته می‌شود که ربوده‌شدگان برای بازدید از یک یتیم‌خانه به هائیتی رفته بودند اما در مسیر فرودگاه پایتخت این کشور ربوده و به مکان نامعلوم برده شدند.

«لیسزت کویتل» وزیر دادگستری هائیتی اعلام کرد، آدم ربایان گفته‌اند که حال ۱۶ آمریکایی و یک کانادایی خوب است و در مکانی امن به سر می‌برند.

به گفته او، پلیس هائیتی و اف‌بی‌آی در تماس با آدم‌ربایان هستند اما احتمال می‌رود که مذاکرات برای آزادی ایمن گروگان‌‎ها چند هفته طول بکشد.

لیسزت کویتل وزیر دادگستری هائیتی همچنین خبر داده که پنج مرد، هفت زن و پنج کودک که سن آنها از هشت ماه تا پانزده سال است، جزء گروگان‌ها هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها