رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566473

رشد ملایم طلا در بازار جهانی

سات24-قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ملایم ارزش دلار که افزایش بازده اوراق قرضه را جبران کرد، افزایش یافت.

html>

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۳ دلار و ۶۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۱.۲ درصد صعود کرده بود اما نهایتا به دلیل صعود بازده اوراق قرضه، عمده رشد خود را از دست داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۷۷۰ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز چهارشنبه به بالاترین حد از ۲۰ ماه مه صعود کرد و با افزایش هزینه نگهداری طلا، به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد. اما عاملی که بازده بالاتر را جبران کرد، افت ملایم ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI، طلا همچنان در این محدوده قرار دارد و بمحض اقدام بانک مرکزی آمریکا در خصوص تعدیل محرکهای مالی، طلا ممکن است تورم بالاتر را نادیده گرفته و به سطح پایین‌تری نزول کند.

کریستوفر والر، نایب از مدیران بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: اگر تورم به جای فروکش کردن، با همین روند در چند ماه آینده رشد کند، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا باید واکنش جدی‌تر را در سال آینده دنبال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه تورم مستمر، ریسک بزرگترین برای اقتصاد آمریکا در سال آینده خواهد بود اما اکثر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره تا سال ۲۰۲۳ صبر خواهد کرد.

طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی شناخته می شود با این حال تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالاتر می برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۷۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۰۳۵ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۰۸۹ دلار و ۶۸ سنت ایستاد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها