رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566484

استقلال قهرمان لیگ برتر میشود؟

ساعت24-هفته اول بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر ایران از روز گذشته استارت خورده و امروز قرار است در ادامه این بازی‌ها استقلال، یکی از تیم‌های مدعی این دوره به مصاف تیم هوادار، تازه‌صعودکرده به لیگ برتر برود.

یی
html>

این بازی تقابل فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال با رضا عنایتی، مهاجم نام‌آشنای سال‌های نه‌چندان‌دور همین استقلال، به‌عنوان سرمربی تیم هوادار است. روی کاغذ و با توجه به شرایط و تجربه متفاوت دو تیم، استقلال کار سختی برای دشت اولین سه امتیاز در رقابت‌های لیگ برتر ندارد ولی مسئله‌ای که ذهن هواداران این تیم را درگیر کرده این است که آیا استقلال آن‌قدری امتیاز کسب می‌کند که انتهای فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد؟
اعتماد به فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی بالاخره فصل را به‌عنوان سرمربی استقلال شروع کرد. او در شرایطی برای سومین‌بار به‌عنوان سرمربی به استقلال برگشت که این‌بار فصل را به پایان برده و قرار است از فصل جدید به‌عنوان سرمربی همچنان به کارش ادامه دهد. به غیر از این مورد، قرارداد او به‌تازگی و به‌صورت رسمی برای سه سال دیگر هم تمدید شده تا دیگر نگران شایعاتی که اطراف باشگاه به گوش می‌رسد، نباشد. شروع استقلال با فرهاد مجیدی نکته مهمی دارد. او پیش از این، هربار که به‌عنوان سرمربی استقلال معرفی شد، از میانه‌های فصل آمده و همواره از این گلایه داشته که استقلال یارگیری خوبی نداشته است. حال این استقلال در فصل جدید، حاصل دستپخت خود فرهاد مجیدی است. مدیریت جدید باشگاه هم که با تمدید قرارداد سرمربی، خیال او را راحت کرده است. پس فرهاد مجیدی حالا زمان و انگیزه لازم برای موفق‌کردن استقلال را دارد. در کنار این مورد باید به این نکته اشاره کرد که آخرین باری که استقلال دستش به جام قهرمانی رسیده با همین فرهاد مجیدی بود که آن زمان بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بست. از آن سال 1392 به این طرف، استقلال حسرتی طولانی برای بالابردن مجدد جام قهرمانی داشته است. در تاریخ فوتبال ایران، سابقه نداشته استقلال این‌قدر برای رسیدن به جام قهرمانی منتظر بماند. حال آیا فرهاد در فصلی که خودش تیمش را بسته و بازیکنان مدنظرش را خریده، می‌تواند به جامی که هواداران استقلال سال‌ها انتظارش می‌کشند دست یابد؟ فعلا و در آستانه شروع رقابت‌های لیگ برتر، پاسخ به این سؤال با توجه به داشته و انگیزه‌های این تیم آبی‌پوش مثبت است ولی پاسخ نهایی اواخر فصل مشخص شود.
تغییرات اتوبوسی!
موضوعی که در فصول اخیر از آن به‌عنوان یکی از دلایل قهرمانی تیم‌ها از جمله پرسپولیس یاد شده، ثبات در ترکیب و نفرات اصلی است. درواقع هواداران استقلال همواره از این گلایه داشتند که شاکله اصلی تیمشان به هم می‌خورد و بازیکنان جدید فرصت چندانی برای شناخت از یکدیگر ندارند. این مورد سوژه‌ای برای فرهاد مجیدی شد تا از آن طریق مسئولان وقت باشگاه استقلال را تهدید کند. اواخر فصل گذشته بود که فرهاد مجیدی به‌صورت رسمی از این گفت که اگر به غیر از مهدی قایدی که فروشش می‌تواند به باشگاه کمک کند، بازیکن دیگری از این تیم جدا شود، استعفایش را می‌نویسد و می‌رود. برخلاف خواست و انتظار فرهاد مجیدی، نه‌تنها مهدی قایدی بلکه چندین مهره تأثیرگذار دیگر استقلال هم جدا شدند. هروویه میلیچ و محمد نادری در خط دفاعی، مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی در خط میانی و شیخ دیاباته در خط حمله، مهم‌ترین جداشده‌های استقلال بودند. نکته جالب در این میان اینکه تعدادی از آنها در فهرست تمدیدی‌های فرهاد مجیدی برای فصل پیش‌رو قرار نداشتند و آنها با اتمام قراردادشان راهی تیم‌های دیگری شدند. در این میان اتفاق تأثیرگذار دیگری که رخ داده تغییرات اتوبوسی در باشگاه استقلال است؛ فرهاد مجیدی قریب به دوبرابر بازیکنانی که از استقلال جدا شده‌اند، برای استقلال بازیکن خریده است. این تیم تا همین الان، 10 بازیکن جدید خریده که در نوع خودش یک رکورد است. فرهاد مجیدی که مخالف تغییرات گسترده در بین نفرات اصلی تیمش بوده، حالا تقریبا به اندازه یک تیم جدید بازیکن خریده و همچنان منتظر است دو بازیکن جدید دیگر هم به تیمش اضافه شوند. علیرضا رضایی (دروازه‌بان)، عارف آقاسی، آرتور کوین یامگا، ابوالفضل جلالی (مدافع) روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده (هافبک) امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا آزادی (مهاجم) خریدهای جدید استقلال هستند که بسیاری از آنها مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم هستند.
زمانی برای قهرمانی؟
شاید از تغییرات زیاد به‌عنوان عامل منفی در مسیر اهداف استقلال یاد شود ولی واقعیت این است که فرهاد مجیدی خریدهای مناسب و حساب‌شده‌ای برای استقلال داشته است. اگر به ترکیب بازیکنان فصل قبل این باشگاه که ماندنی شده‌اند با بازیکنان جدیدی که به این تیم اضافه شده‌اند نگاهی دقیق‌تر شود، مشخص می‌شود که استقلال اتفاقا یکی از تیم‌های پرمهره فصل جاری است. شرایط این باشگاه در خط دروازه با دراختیارداشتن دو دروازه‌بان طرازاول (مظاهری و حسینی) نقطه‌قوت محسوب می‌شود و بعد هم به‌طور میانگین استقلال در هر پست سه یا تعداد بیشتری بازیکن مدعی دارد. در این میان بازیکنان جوان استقلال هم می‌توانند حکم «بنزین سبز» این باشگاه را ایفا کنند و دست فرهاد مجیدی را در هر سه لیگی که این تیم قرار است درگیر آن شود، باز بگذارند. استقلال اگر قرار باشد با همان سیستم 2-5-3 مورد علاقه فرهاد مجیدی بازی کند، شاید فقط نیاز به یک مهاجم و البته یک هافبک هجومی سطح بالاتری داشته باشد. همان دو بازیکنی که مجیدی وعده خرید آنها را داده است؛ وگرنه در بقیه پست‌ها آن‌قدر بازیکن خوب دارد که برای چیدن ترکیب سرگیجه داشته باشد. از این مورد گذشته، این تیم با معرفی مصطفی آجرلو به‌عنوان مدیرعامل جدید، ثبات مورد نیاز را هم به دست آورده و از حواشی عجیبی که این تیم در ماه‌های اخیر درگیرش بوده (نداشتن محل تمرین، مشکلات تغذیه‌ای و البته نپرداختن مطالبات مالی بازیکنان) در امان مانده است. تزریق کمک‌مربی خوب خارجی به کادر فنی و تمدید قرارداد بلندمدت فرهاد مجیدی در کنار اجابت خواسته‌هایش برای خرید بازیکن جدید، همگی دست به دست هم داده تا این فصل شرایط برای قهرمانی استقلال مهیا شود. این تیم البته فصول گذشته هم همواره در زمره مدعیان قهرمانی بوده (با وجود مشکلاتی که داشته) و امسال از بین مشکلات موجود (تا این لحظه) بدیهی است که فرصت بهتری در مقایسه با سال‌های اخیر برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشد. حالا فقط می‌ماند انجام بازی‌های هوشمندانه و گرفتن امتیازات مهم؛ موردی که فرهاد مجیدی بعد از تجربه‌ای که در رفت و برگشتش به استقلال کسب کرده، نباید اجازه دهد به این راحتی‌ها از کف برود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها