رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566503

پاداش سکوت یا آرامش قبل از طوفان ؛ احمدینژاد چه نقشه ای در سر دارد؟

ساعت24-خیلی‌ها بعد از پایان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد گفتند او میرحسین موسوی نیست که حصر را بپذیرد، محمدخاتمی نیست که ممنوع‌التصویری خود را قبول کند و هاشمی رفسنجانی نیست که برای منافع کشور خودش را نادیده بگیرد، او احمدی نژاد است که برای دیده شدن و در راس اخبار ماندن هرکاری انجام می‌دهد.

html>

یک روز برای ثبت نام از دیوار وزارت کشور بالا رفت و روزی دیگر در یک نمایشگاه از غرفه اسرائیل که روزی خواهان نابودی‌اش بود بازدید کرد و این رفتارهایش بیش از هر زمان دیگری یادآوری می‌کند که آری او احمدی‌نژاد است!

روزی که محمود احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ قدم به ساختمان خیابان فاطمی گذاشت شاید کمتر کسی فکر می‌کرد به غیر از شهردار شدن بتواند ۲ دوره رئیس‌جمهور ایران شود.

سکوت مرد پرحاشیه بعد از انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ریاست‌جمهوری نهم که در سایه دولت اصلاحات به آزادترین انتخابات بعد از انقلاب مشهور شد، به دور دوم رسید و اکبر هاشمی‌رفسنجانی و شهردار تهران روبه‌روی هم قرار گرفتند؛ آن روزها روی کاغذ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آقای شهردار شانس بیشتری برای بازگشت به قوه مجریه داشت، اما در نهایت این محموداحمدی‌نژاد بود که به عنوان رئیس‌ دولت نهم انتخاب شد. رئیس‌جمهوری که ۸ سال در قدرت ایران ماند، ۸ سالی که در لوح خاطره ایرانیان تا ابد حکاکی شده است و هیچ باد و بارانی آن روزها را نخواهد شست. روزهایی که به اعتقاد فعالن سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران سال‌های سال به قهقهرای اقتصادی رفت و رفاه و آزادی بیان به نازل‌ترین سطح خود رسید.

پاداش سکوت یا آرامش قبل از طوفان؛ احمدی‌نژاد سهم خودش را از کابینه سیزدهم گرفته یا منتظر فرصت است؟

دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد کم و بی‌حاشیه نبود و برای اولین بار عنوان پوپولیسیم که بیشتر در محافل سیاسی شنیده می‌شد، به گوش مردم رسید. اظهارنظرهایش درباره سخنرانی‌های سالیانه مجمع سازمان ملل، در هاله نور قرار گرفتن و در آغوش کشیدن مادر رئیس‌جمهور فوت شده ونزوئلا و صحبت‌های جنجالی‌اش در رقابت‌های دوره دهم در مقابل میرحسین موسوی و در خصوص خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تنها گوشه‌ای از حاشیه‌های مردی با کاپشن بهاری بود که بعدها با نام کاپشن احمدی‌نژاد در بازار به فروش رفت.

احمدی‌نژاد طی سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ اظهارنظرهای جنجالی بسیاری داشت و حتی نقدهایش به قول بعضی از کارکشتگان عالم سیاست از هر فرد رادیکالی، تند و گزنده‌تر بود، اوج این اظهارنظرها در انتخابات ۱۴۰۰ خودش را نشان داد، رئیس دولت‌های نهم و دهم که پس از ثبت‌نام در این دوره از انتخابات ردصلاحیت شد از اساس این دوره از انتخابات را زیر سوال برد و آن را نامشروع دانست و آن را فاقد وجاهت قانونی خواهند اما به یکباره پس از انتخاب سیدابراهیم رئیسی و حضور وزرایش در کابینه سیزدهم، سکوت پیشه کرد.

اما شاید بحث برانگیزترین رفتار این روزهای رئیس دولت بهار که امروز کت و شلوار را جایگزین کاپشن معروفش کرده است، حضور در «نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰» است که نشان داد شایعه ممنوع‌الخروجی وی صحت ندارد.

حواشی سفر عجیب به امارات

سفر احمدی‌نژاد به امارات به قدری حاشیه همراه داشت که داد جریان‌های سیاسی داخل کشور مخصوصاً جریانی که روزی خودش را حامی وی می‌دانست، درآورده است. سفری که ابتدا هزینه‌هایش مورد پرسش قرار گرفت و بعد خبر حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم در غرفه اسرائیل که روزی در صحن سازمان ملل عنوان کرد باید این رژیم از روی نقشه کره زمین محو شود، از سوی اکانت رسمی سازمان آلارم ترور (یک رسانه‌ خبری اخبار نظامی و ترور در اسراییل)، بازتاب داده شد. این سازمان با انتشار در توییترش مدعی شد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین، در بازدید از نمایشگاه اکسپو در دوبی از غرفه‌ اسراییل بازدید کرده و او را یک نواصلاح‌طلب در ایران خواند!

2711541_599

یک شرکت نفتی اماراتی هزینه‌های سفر احمدی‌نژاد را بر عهده گرفته است

حسین سبحانی‌نیا نماینده هشتمین دوره مجلس‌شورای‌اسلامی درباره رفتارهای این روزهای محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، عنوان کرد: چندوقتی است آقای احمدی‌نژاد سکوت نسبی را پیشه کرده که شاید دلایلی برای این کارش نسبت به گذشته که اظهاراتی می‌کرد دارد؛ که می‌توان این سکوت را هم به مسائل پیش آمده در انتخابات و همراهی مجموعه‌ای از وزرای وی در دولت سیزدهم مرتبط دانست و غیر از این، مسئله‌ خاصی پیش نیامده است که بخواهد اعلام موضوع کند.

وی با اشاره به حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم در نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰ کشور امارات» ادامه داد: نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» فرصتی را پیش آورد تا احمدی‌نژاد به کشور امارات سفر کند البته نمی‌دانم با برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده بود یا این‌که به خواست خودش این سفر صورت گرفت. اما تاجایی که در خبرها خواندم و نمی‌توانم صحت و سقم آن را تائید کنم، این بود که یک شرکت نفتی اماراتی هزینه‌های سفر رئیس‌جمهوری پیشین ایران را بر عهده گرفته است.

سبحانی‌نیا ادامه داد: زمینه‌ای فراهم شد تا احمدی نژاد در نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» حضور پیدا کند و نامش در رسانه‌ها مطرح شد، که این هم طبیعی است زیرا هنگامی که رئیس‌جمهور سابق یک کشور به کشور دیگری سفر می‌کند، مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد که برای سفر آقای احمدی‌نژاد هم همین‌گونه بوده است که مشاهده هم کردیم بازتاب‌های نسبی هم داشت.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در زمان مسئولیتش در کشورهای عربی یک شخصیت ویژه شناخته می‌شد آن زمان هم حرکت‌های خاصی از ایشان گاهی سر می‌زد که مورد بازتاب قرار می‌گرفت در این سفر هم رفتارهایی انجام داد که بازتاب‌های چندانی داشت مانند این که مطرح شد رئیس دولت بهار از غرفه اسرائیل در «اکسپو ۲۰۲۰» بازدید کرده است که اگر واقعیت داشته باشد در واقع وی با شخصی در آن غرفه هم‌کلام شده است که به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در آنجا حضور داشته است که در صورت تائید شدن باید گفت این کار با مواضع جمهوری اسلامی در قبال رژیم اسرائیل متفاوت است.

احمدی‌نژاد هر کاری می‌کند تا فراموش نشود

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع ما در قبال رژیم صهیونسیتی برای دنیا و منطقه روشن است، موضع ما عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی و مواضع خصمانه این رژیم را علیه خودمان در همه جای مشاهده کرده‌ایم بنابراین اگر خبر بازدید رئیس‌جمهور پیشین ایران از غرفه اسرائیل در اکسپو امارات درست باشد، در این شرایط این عمل هنجارشکنی خاصی است.

وی ادامه داد: برگشت آقای احمدی‌نژاد از امارات هم بازتاب‌های خبری خاص خود را داشت که این هم صحت و سقمش روشن نیست، این‌که حضور ایشان در این نمایشگاه به پایان رسیده است یا این‌که دلایل دیگری داشت تا برگردد و سفر ناتمام بماند حال نقل قول‌هایی مطرح شده است که باید روشن شود.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: من معتقدم احمدی‌نژاد ذاتاً آدمی است که به دنبال فرصت‌ها و زمینه‌هایی است تا بتواند مطرح باشد، وی یک کیش شخصیت خاصی دارد و مترصد فرصت‌هایی است که بتواند از آن‌ها برای مطرح شدن در بین طرفدارانش و جامعه استفاده کند تا از ذهن‌ها دور نباشد و فراموش نشود.

وزرای دولت سیزدهم حساب‌شان را از احمدی‌نژاد جدا کرده‌اند

وی درباره سکوت رئیس دولت‌های نهم و دهم بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و حضورای وزرای دولتش در کابینه سید ابراهیم رئیسی که برخی این ساکت ماندن را این گونه تعبیر می‌کنند که به دلیل حضور دولتمردانش در دولت جدید است، گفت: فکر نمی‌کنم علت سکوت آقای احمدی‌نژاد در این حضور به خاطر حضور وزرایش در دولت رئیسی باشد؛ چراکه این افراد حساب‌شان را از وی جدا کرده‌اند و رفتارهایش را قبول ندارند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: افرادی که امروز در کابینه آقای رئیسی هستند نیروهای سالمی بودند که طبیعی بود با ایشان به عنوان یک دولت ارزشی کار کنند و بعد از پایان دولتش و مشاهده رفتارهایش فاصله گرفتند. بسیار طبیعی است نیروهایی که توانمندی و ویژگی دارند آقای رئیسی هم در تیم خودشان استفاده کنند و این طور نیست که این افراد سهم احمدی‌نژاد در کابینه بودند بلکه انسان‌های سالم و توانمندی بودند که با رئیس دولت‌های نهم و دهم کار کردند و امروز دیگر با وی ارتباطی ندارند.

وی ادامه داد: البته دور از ذهن نیست هنگامی که آقای احمدی‌نژاد مشاهده کند نیروهایش در دولت جدید هستند کمی احساس آرامش کند و خودش را صاحب این حد بداند که دولتمردانش در دولت جدید باشند و بگوید نیروهایی که با من کار می‌کردند در دولت رئیسی هم هستند درصورتی که در واقعیت چنین چیزی نیست و این افراد از هم جدا هستند و این به معنای سهم احمدی‌نژاد در دولت سیزدهم نیست.

احمدی‌نژاد مجبور به ترک امارات شد یا با خروج او با هماهنگی سپاه بود؟!

اما بعد از جنجال حضور احمدی‌نژاد در غرفه اسرائیل به گفته برخی از افراد حاضر در نمایشگاه خبری که بار دیگر این سفر را به صدر اخبار آورد ترک امارات به توصیه مقامات این کشور بود که نزدیکان وی این خبر را تکذیب کردند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی و نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در خصوص بازگشت وی به ایران گفت: خیلی سعی کردند از این سفر جنجال و حاشیه بسازند و مثلا بگویند احمدی‌نژاد به غرفه اسرائیل رفت یا از امارات دیپورت شد، در حالیکه تمام اینها دروغ بود زیرا حضور در تمام غرفه‌ها با هماهنگی تیم حفاظت سپاه ایران و پلیس امارات بود و از سوی دیگر بلیت برگشت تیم هم مشخص بود و بحث دیپورت، موضوعی بود که برای تخریب احمدی‌نژاد مطرح شد.

بازدید احمدی‌نژاد از نمایشگاه اکسپو آب پاکی را روی دست مخالفانش ریخت

از سوی دیگر علی‌اکبر جوانفکر از همراهان رئیس دولت‌های نهم و دهم در سفر به امارات در کانال تلگرامی خودش درباره حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون این سفر نوشت: بازدید دکتر احمدی نژاد از نمایشگاه بین المللی "اکسپو" در شهر دوبی امارات و استقبال پرشور مردم از کشورهای مختلف جهان برای دیدار از نزدیک با ایشان و گرفتن عکس و فیلم یادگاری با خادم ملت ایران، آب پاکی را روی دست کسانی ریخت که تصور می‌کردند در هشت سال گذشته با روش‌های غیرانسانی خود، موفق شده‌اند او را از یاد ملت‌ها و جوامع انسانی ببرند و به تاریخ بسپارند!

دستگاه دیپلماسی ایران باید فرصت حضور احمدی‌نژاد در دوبی را غنیمت می‌شمرد

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: انتظار می رفت دستگاه دیپلماسی ایران در امارات، فرصت حضور دکتر احمدی نژاد در دوبی را غنیمت بشمارد و از آن در جهت بسط روابط فیمابین و تحکیم پیوندها با آن کشور بهره ببرد و ارتباطات انسانی خادم ملت ایران با نمایندگان سایر ملت های حاضر در اکسپو را تقویت نماید، اما نه فقط چنین نشد، بلکه از هرگونه کارشکنی در موضوع سفر ایشان به دوبی نیز اجتناب نورزیدند. اینگونه رفتارهای آسیب زننده به منافع کشور و ملت ایران و خدمت به دشمنان، با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و یقینا به حساب عناصر موثر در اتخاذ چنین تصمیماتی رسیدگی خواهد شد. دکتر احمدی نژاد در پایان سفر خود به امارات که

از قبل نیز مدت آن پنج روز اعلام شده بود، به ایران بازگشت اما همان کسانی که شایعات بی پایه و اساسی را در داخل ایران علیه ایشان و در جهت تخریب اهداف سفر مطرح کرده بودند، این بار مدعی شده اند که دولت امارات دکتر احمدی نژاد را دیپورت کرده است!

تمامی جوسازی‌های سیاسی درباره سفر احمدی‌نژاد برآمده از حسادت و بد طینتی است

جوانفکر با بررسی سناریوهای موجود یادآور شد: این ادعا از دو حالت خارج نیست. یا صحت دارد و یا کذب محض است. با پذیرش این فرض محال که ادعای مطرح شده از سوی رسانه‌های مدعی انقلابی‌گری دایر بر دیپورت دکتر احمدی نژاد از امارات صحت داشته باشد، آیا آنها نباید از این امر که کشور کوچگی مانند امارات، رئیس جمهور اسبق کشور را با وجود برخورداری از پایگاه بزرگ مردمی، بی دلیل اخراج کرده باشد، ناراحت و عصبانی باشند؟ به جز دشمنان ملت ایران و خائنین به وطن، چه کسانی از این خبر خوشحال خواهند شد؟ چرا برخی رسانه‌ها این ادعا را با آب و تاب بسیار بازتاب داده‌اند و از آن ابراز مسرت می‌کنند؟ آیا چنین رویکردی به معنای سقوط اخلاقی و دست شستن از ارزش‌های انسانی نیست؟ حالت دوم این است که یک خبر جعلی و ساختگی را منتشر کرده‌اند که در این حالت، به سازندگان و ناشران آن، چه نسبتی جز خیانت و دنائت و لودگی می‌توان داد؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها