رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566515

سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان رسید

ساعت24- رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات به ساکنان داخل شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت اقدام می‌کنند،۴۵۰ میلیون تومان است.

html>

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات جدید تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: شامگاه سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ درباره اعداد و ارقام صحبت و مصوب شد و بر روی مبالغ حدوداً اجماع وجود دارد و هفته آتی به امضای اعضای شورای عالی مسکن خواهد رسید.

او بیان کرد: رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات به ساکنان داخل شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت اقدام می‌کنند، ۴۵۰ میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای کشور و ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: این پیشنهاد با توضیحات به مراجع مربوطه از جمله وزارت «امور اقتصاد و دارایی»، سازمان «برنامه و بودجه» و بانک مرکزی ارائه شده و جلسات تخصصی بر روی آن انجام می‌شود و ظرف یک هفته آتی اعداد نهایی به اطلاع متقاضیان رسانده می‌شود.

محمودزاده بیان کرد: بازپرداخت مجموعاً ۲۰ سال دوران ساخت و فروش اقساطی است به این مفهوم که اگر ساختمانی مراحل اجرایش دو سال طول بکشد، اقساط آن ۱۸ سال تقسیط می‌شود و بسته به شرایط ساخت دارد و مجموعه آن ۲۰ سال برای پروژه در نظر گرفته شده است.

تأمین ۶۰ درصد قیمت تمام‌شده واحدها با ارائه تسهیلات

او افزود: سود این پروژه مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که صندوق ملی مسکن از طریق قانون جهش تولید در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های اول تا هفتم وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد پرداخت سود از طریق صندوق تامین خواهد شد و برای دهک‌های پایین‌تر حداقل سود پرداخت می‌شود، هرچقدر توان خانوار بیشتر باشد سود بیشتری از بسته بانکی را باید پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این طرح آورده قطعی است بخشی از این پروژه توسط مردم تامین مالی می‌شود و بخشی نیز از طریق تسهیلات و ما سعی کردیم در طرح جدید میزان تسهیلاتی را که قبلاً در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان و نهایتاً به ۲۵۰ میلیون تومان رسید، اضافه کنیم که بیش از ۶۰ درصد قیمت تمام شده واحدها را بتوانیم از طریق تسهیلات تامین کنیم.

محمودزاده گفت: کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، مراحل خود را طی می‌کنند و ما مصوبه‌ای را پیشنهاد کردیم که تمام کسانی که در طرح‌های قبلی ثبت نام کرده اند، مشمول مزایای این طرح خواهند شد لذا فرق نمی‌کند که از طرح خارج شوند و وارد طرح جدید شوند چرا که ممکن است با افزایش قیمت‌ها مواجه شوند و توصیه ما این است که پروژه‌های خود را ادامه دهند و با تعیین سود تسهیلات مشمول پروژه‌های قبل نیز خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها