رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566516

واکنش یک نماینده مجلس به ارسال سوخت به لبنان

ساعت24- نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: فروش و ارسال سوخت به لبنان فارغ از اینکه توسط حزب الله خریداری شود یا دولت لبنان به سود مردم آن است و در کل یک معامله برد- برد برای هر دو کشور است.

html>

حجت الاسلام حسین میرزایی درباره ارسال سوخت از ایران به لبنان، اظهار کرد: ارسال سوخت از سوی ایران مجانی نبوده و به لبنان فروخته شده است. در شرایطی که ما در تحریم‌های نفتی و فراورده‌های مربوط به آن هستیم هر بازاری که بتوانیم برای فروش سوخت پیدا کنیم و در قبال آن پول دریافت کنیم باید از این فرصت استفاده ببریم.

وی افزود: ارسال سوخت یک معامله برد- برد برای هر دو طرف است. برای ایران از جهت اقتصادی فروش چنین محصولاتی به صرفه است و می‌تواند بخشی از کسری بودجه را جبران کند. از نظر سیاسی هم یک تو دهنی برای تحرم کنندگان کشورمان که در راس آنان آمریکا قرار دارد، است. برای لبنان هم چنین معامله ای سود آور است و می تواند بخشی از مشکل کمبود سوخت این کشور را مرتفع کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، تصریح کرد: البته مشکل سوخت لبنان باید به شکل ریشه‌ای حل شود و سوخت هم چون یک کالای مصرفی است به طور طبیعی بعد از مدتی به پایان می رسد و یک کالای سرمایه ای دائمی به حساب نمی آید.

میرزایی ادامه داد: البته کشمکش های داخلی لبنان به خود آنان مربوط است و ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند، اما فروش و ارسال سوخت به این کشور فارغ از اینکه توسط حزب الله خریداری شود یا دولت لبنان به سود مردم آن است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال تحریم دشمن در کاهش صادرات کشور تاثیر داشته است منتها رویکرد دولت قبل با دولت کنونی در برخورد و مقابله با تحریم‌ها کاملا متفاوت است. دولت کنونی هم اکنون در راستای شکستن و دور زدن تحریم‌ها حرکت می‌‎کند، در حالی که دولت قبل چنین رویه‌ای نداشت و این تفاوت رویکرد در اقتصاد ایران و بودجه کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها