رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566518

دستور رییسی به سه استاندار منتخب: در انتخاب مدیران تحت فشار کسی قرار نگیرید/افراد منتخب همدل و همراه با مردم باشند

ساعت24-رییس‌جمهوری پس از رای اعتماد هیات وزیران به استانداران استان‌های گیلان‌، گلستان و همدان تاکید کرد: استانداران در انتخاب مدیران و همکاران به هیچ وجه تحت فشار کسی قرار نگیرند.

html>

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رییسی در جلسه چهارشنبه هیات دولت پس از کسب رای اعتماد علیرضا قاسمی فرزاد، اسدالله عباسی و علی‌محمد زنگانه به ترتیب به عنوان استانداران منتخب استان‌های همدان، گیلان و گلستان از هیات وزیران گفت: برای انتخاب همکاران‌ خود بیش از همه نگاه و توجه‌تان به جوانان و نیروهای انقلابی و کسانی باشد که برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها آماده فداکاری هستند.

رییس دولت سیزدهم توجه به نیروهای ارزشی و انقلابی را شرطی مهم برای موفقیت در اداره امور عنوان کرد و گفت: برای انتخاب مدیران و همکاران‌ به هیچ وجه تحت فشار کسی قرار نگیرید، بلکه ملاک شما عدالت‌خواهی، فسادستیزی، توجه به مردم و دغدغه‌مندی افراد برای گره‌گشایی از زندگی مردم باشد.

رییس‌جمهوری با اشاره به انتظارات مردم و جوانان انقلابی از دولت سیزدهم، گفت: انتظار مردم این نیست که ما یک دوره مدیریت صرفا اداری را طی کنیم، بلکه انتظار دارند عقب‌ماندگی‌های گذشته در این دولت جبران شود.

رییسی تلاش برای جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را شرط رای و اعتماد مردم به دولت سیزدهم دانست و گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم، و حتی کسانی که به بنده رای ندادند، برای حل مشکلات امید زیادی به این دولت بسته‌اند. اما یقین بدانید اگر این اعتماد و اقبال مردم با عملکرد گره‌گشای کارگزاران دولت همراه نشود، خیلی زود فضا تغییر خواهد کرد.

رییس‌جمهوری ضمن دستور به استانداران گلستان، همدان و گیلان برای تهیه هرچه سریع‌تر برش استانی برنامه‌های کلی دولت در استان محل ماموریت، اظهار کرد: خوب بودن افراد به تنهایی برای سپردن مسئولیت‌ها کافی نیست، هرچند در این دولت قرار نیست افراد ناصالح مسئولیت بگیرند، پس کسانی را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنید که با مردم همراه و همدل باشند.

دولت سیزدهم باید دولتی «صادق‌الوعد» باشد

وی در ادامه وفای به عهد را شرط اساسی کارآمدی دولت دانست و تاکید کرد: هرگز وعده‌ای به مردم ندهید که امکانات و ظرفیت‌های موجود برای اجرای آن کافی نیست. دولت سیزدهم باید دولتی «صادق‌الوعد» باشد و اقدامات این دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند دولت کارآمد است و وضعیت با گذشته تفاوت کرده است.

براساس این گزارش، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار جدید همدان متولد ۱۳۴۵ در شهر همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه‌ای است.

وی سوابق اجرایی متعدد از جمله فرمانداری شهرستان دماوند، مشاور رییس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، فرماندار شهرستان پاکدشت و مدیرکل امور توسعه‌ منطقه‌ای استانداری تهران را در کارنامه کاری دارد.

همچنین اسدالله عباسی استاندار جدید گیلان متولد ۱۳۴۰ و دارای دکتری تخصصی (P.H.D) در رشته تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی، کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت و کارشناسی علوم تربیتی است.

وی پیش از این به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون توسعه و مدیریت منابع این وزارتخانه، نماینده مجلس در دوره‌های هفتم، هشتم و دهم و عضو هیات رئیسه مجلس دهم و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته است.

علی‌محمد زنگانه استاندار جدید گلستان هم متولد ۱۳۵۰ و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی (mph) از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری PHD مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی تهران است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مشاور وزیر بهداشت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت‌های بین بخشی و پویش‌های مردمی ستاد، قائم‌مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این سازمان و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها