رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566535

خاجی: قطر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و بازسازی سوریه کمک کند

ساعت24-مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در دیدار نماینده ویژه قطر ابراز امیدواری کرد که این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به کشورشان مساعدت کند.

html>

نماینده ویژه قطر در امور منطقه و سوریه امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به روند مثبت گفت‌وگوها بین طرف‌های سوری در ژنو، ابراز امیدواری کرد که نشست ششم کمیته قانون اساسی سوریه به نتایج خوبی برسد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به رویکرد قطر در منطقه، ابراز امیدواری کرد که این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به کشورشان مساعدت کند، چرا که مردم سوریه در شرایط سخت اقتصادی به خاطر تحریم‌ها، کرونا و فشارهای خارجی قرار دارند.

به گزارش فارس،‌ مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران همچنین در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه، تصریح کرد: تدوین قانون اساسی سوریه باید بدون دخالت خارجی از طریق گفت‌وگوهای ملی شکل بگیرد. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است، شامگاه یکشنبه «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دولت دمشق و گروه‌های مخالف درباره پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه با یکدیگر به توافق دست یافته‌اند.

کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۴۵ عضو از دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی این کشور است که ماموریت دارد قانون اساسی جدیدی که منجر به برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل شود را تهیه و تدوین کند. این مذاکرات به مدت دو سال در حال برگزاری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها