رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566545

کارشناسان می گویند نفت به 200 دلار هم می رسد

ساعت24-در حالی قیمت نفت طی روزهای گذشته به بالاترین میزان طی چند سال گذشته رسیده که برخی معامله گران بازار نفت می‌گویند: نه تنها ممکن است قیمت نفت از 100 دلار عبور کند، بلکه ممکن است تا پایان سال 2022 قیمت نفت 200 دلار را هم ببیند.

html>

به نقل از راشا تودی، همزمان با رسیدن قیمت نفت به بالای میزان طی سال‌های گذشته، برخی کارشناسان و معامله گران بازار نفت معتقدند که ممکن است تا پایان سال جاری قیمت این حامل انرژی از 100 دلار در هر بشکه عبور کند. آنها می‌گویند حتی این احتمال وجود دارد که تا پایان سال 2022 قیمت نفت رقم 200 دلار در هر بشکه را هم ببیند.

هم اکنون معامله گران بازار نفت شاهد افزایش پیشنهادات سه رقمی از سوی فروشندگان هستند و همین مسأله بسیاری از فعالان بازار را جذب کرده؛ چراکه می‌خواهند سود خوبی را در کوتاه مدت به دست آورند.

وال استریت ژورنال گزارش داد؛ طی هفته‌های گذشته شاهد ارائه پیشنهادهای قیمتی برای نفت آمریکا بر رقم‌های حدود 100 دلار برای تحویل در ماه دسامبر سال جاری و پیشنهادات 200 دلاری برای تحویل در ماه دسامبر سال آینده بودیم.

در واقع کارشناسان بر این باورند ثبت این پیشنهادات قیمتی برای فروش نفت می‌تواند ابزاری باشد که از طریق آن بتوان نمودار روند قیمتی دارایی‌ها از جمله نفت را پیش بینی کرد. به طور کلی افزایش قیمت گاز و ذغال سنگ در جهان باعث جذب سرمایه گذاران به بازار نفت شده؛ چراکه این پیش بینی وجود دارد که قیمت نفت رشد خوبی را به ثبت برساند.

کارشناسان می‌گویند: دیگر رسیدن قیمت نفت به 100 دلار خیلی خارج از دسترس نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها