رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566611

همه سواران لیگ، روی میز تشریح

زین‌های شعله‌ور!

ساعت24-۱۶ مربی آماده جدال زیر ذره بین. در آغاز لیگی که قرار است روح رفته را به کالبد خسته برگرداند، مرور آخرین شرایط سوزنبانانی که دوست ندارند در ایستگاه‌های بین راهی پیاده شوند و با صدایی محزون سراغ تقدیر را بگیرند خالی از لطف نیست. مردانی که از پشت زره‌ها و کلاهخودها به جنگ تا آخرین دم می‌اندیشند و ذره‌ای درنگ منتج به خاموشی‌شان خواهد شد. وقتی این سطرها را می‌خوانید به بی‌رحمی فوتبالی که می‌تواند یک‌شبه بزرگ‌ترین سکانداران این حوالی را بسوزاند بیشتر فکر کنید لطفا!

مربی
html>

یحیی گل‌محمدی
مردی که با گلات قهرمانی قدم در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر گذاشته، پس از شکست سنگین در پرنس فیصل، حالا فهمیده در لیگ روزهای صعبی را پیش رو دارد. وقتی سارها در منظومه‌ای پاییزی پرواز می‌کنند لابد یحیی پی برده اگر نقشه‌های تازه را رو نکند و نجنبد با هزار بهاریه نیز از این برگریزان خلاص نخواهد شد!
فرهاد مجیدی
حالا که خودش تفنگ‌ها را پر از فشنگ کرده، باید هر لحظه هزار بار در میان حسادت پرندگان دور، پرواز را به یاد توپچی‌هایش بیاورد. مردی که باشوی کوچک را ندارد با کدام ماشین گلزنی انبارهای باروت را به وقت لزوم منفجر خواهد کرد؟ کسی خبر دارد!؟
محرم نویدکیا
خریدهای دلچسب از مغانلو تا ریگی و البته کریستوفر نت سبب شده تا مرد نصف جهانی با طیب‌خاطر بیشتری به افق‌های پیش رو بنگرد. این لیگ می‌تواند جایی برای ترکتازی طلایی‌های زاینده‌رود باشد. وقتی محرم جامه‌ای از آینه بر تن کرده حتما می‌خواهد از شر شورچشمان حرفه‌ای در امان بماند.
عبداله ویسی
نشستن روی صندلی مرد نکونام سخت‌ترین کار دنیاست، اما فرمانده اهل رامهرمز می‌خواهد در ۵۰سالگی قشونی باصلابت را به لیگ و آسیا بفرستد. عبداله این را خوب می‌داند که اگر همای سعادت را کنار نخل‌ها روی شانه‌هایش نشاندند گریزی جز بیتوته پشت درهای بسته نخواهد داشت.
امیر قلعه نوعی
امیر اردشیر که فصل پیش گل‌گهر را تا پلکان پنجم لیگ رهنمون کرد حالا با مهره‌هایی چون محسن فروزان، شایان مصلح و محمدرضا خانزاده به دنبال حضور پررنگ در بالاترین نقطه جدول است. سکاندار کاریزماتیک آنقدر به لژنشینی خو گرفته که بعید نیست خیلی زود دست رقیبان را در حنایی پررنگ بگذارد و آسمانی مهتابی را برای سیرجانی‌ها به ارمغان بیاورد.
فیروز کریمی
با پنجره بسته و معادلات بر جای مانده از گذشته فیروز روزهای آرامی را در دامنه سهند سپری نخواهد کرد. با این همه او آنقدر انگیزه دارد که در ۶۳سالگی برای حریفان خط و نشان بکشد و وعده دهد زیر برف زودرس تبریز انگشت‌نمای ماه خواهد شد. فیروز است دیگر...
مجتبی حسینی
تیک‌آف کشیدن با پیکان برای راننده ۴۷ ساله آملی کار ساده‌ای نیست؛ خاصه آنکه حسینی جای مهدی تارتار را اشغال می‌کند که یک فصل موفق را با خودروسازان سپری کرد. باید دید مربی جوان با یک مشت صید تازه در گرماگرم لیگ دل به دریای توفانی خواهد زد؟
مهدی تارتار
او مزد کارنامه موفقش را در پیکان گرفت و راهی چهل ستون شد تا نبض ذوبی‌های متمول را در دست گیرد. تیمی که فصل قبل تا لبه پرتگاه رفت و مرگ را زندگی کرد حالا با داماد فیروزخان منظومه‌ای دیگر را آغاز خواهد کرد؛ منظومه‌ای پشت به خورشید ژولیده و بی‌بند و بار!
علیرضا منصوریان
او یک فصل رمانتیک را در کنار اروند سپری خواهد کرد اگر بتواند دریچه‌های نیمه‌باز را به روی عشق فوتبال‌ها باز کند و کلید طلایی را در انبوهی از کلیدهای زنگ‌زده پیدا کند. ناخدایی که مجاهد خسته از پستونشینی را به نیمکت نفت اضافه کرده می‌تواند کاری کند که بوی مشمئزکننده پُتاس در آن سوی احمدآباد به مشام هیچ‌کس نرسد.
فراز کمالوند
مربی ۴۴ ساله خرم‌آبادی خوب می‌داند قدم روی میدان مین گذاشته و اگر مشکلات ریز و درشت مسجدسلیمانی‌ها را حل نکند باز هم باید به فکر مقصد جدید باشد. فراز که با کشاندن جاسم کرار به شهر نفت‌خیز، حسابی خبرساز شده در چشم‌اندازی آکنده از غبار به دنبال پرنده آرامش می‌گردد.
رضا مهاجری
مرد مشهدی آب از گلویش پایین نخواهد رفت اگر نتواند این کشتی به گل نشسته را نجات دهد. وقتی پنجره‌ها بسته شده و او با یک مشت بازیکن امید به بقا می‌اندیشد می‌توان حدس زد طغیانی دهشتناک انتظارش را می‌کشد. آیا او می‌تواند دست به یال اسب‌های آرزو تا خط پایان پیش بتازد؟
محمد ربیعی
مدیران مس حاشیه امنیت را با ابقای مربی جوان ایجاد کردند و در هیاهوی کرکننده نقل‌وانتقالات گوش به خبرهای یائسه ندادند. حالا ربیعی جوان با استخدام دو بازیکن خارجی و یک مشت جوان به دومین حضور شکوهمند مس در لیگ برتر می‌اندیشد. مطرح شدن در وضوح بی‌نامی هنر مربی جوان و بااتوریته‌ای است که از محدوده گرگ و میش دوری می‌جوید.
ساکت الهامی
شلوغ‌ترین ساکت دنیا حالا که مسعود شجاعی را در قلب میدان تیمش قرار داده و شاهرخ بیانی را کنار دستش نشانده به خلق فصلی پرسر و صدا با نتایج امیدوارکننده فکر می‌کند. برای ساکت روشن کردن فانوس‌ها در ورزشگاه فرتوت وطنی قائم‌شهر کار سختی نیست. هر چند آنجا در قائم‌شهر حاشیه‌ها تمامی ندارند.
رسول خطیبی
ترک اوغلان به اراک برگشته تا خاطرات خوش‌رنگ گذشته را زنده کند. وقتی سکوهای خالی هوایش را دارند و او به دنبال مرهمی برای زخم سرگشاده چمنزار است، می‌توان حدس زد با کل و هلهله، نبردهای سخت‌تر از مرگ و زوال را به اتمام خواهد رساند و ماندگار خواهد شد.
اصغر کلانتری
ستاره باستانی برق شیراز در ۵۳ سالگی با توپچی‌های جویای نام سپاسی به لیگ برتر رسیده تا دیگر کسی در میانه یک لیگ داغ دلش برای مراتع سبز رکن‌آباد تنگ نشود. جانشین خلف شاغلام با سربازان بی‌فانوسقه و بی‌قمقمه باید ثابت کند می‌تواند در طرفه‌العینی از خاکریزهای بلند به سلامت رد شود و حافظیه را به ابرها سنجاق کند.
رضا عنایتی
مهاجمی که روزگاری چشم بسته گل می‌زد در اولین سال حضورش به عنوان سرمربی در لیگ برتر به پریدن می‌اندیشد و دوست ندارد سر از جاده‌های سنگلاخی درآورد. باید دید سکاندار 4۵ ساله مشهدی چگونه کنار نیمکت برزخی پلن‌های رسیدن به قفس توری حریفان پرمدعا را ترسیم خواهد کرد و چگونه از قربانگاه عبور می‌کند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها