رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566687

تجمع گسترده در استان حلب سوریه برای مخالفت با اشغالگری ترکیه

ساعت24-اهالی منطقه تل رفعت سوریه با برگزاری تظاهراتی باشکوه خواهان پایان اشغالگری ترکیه در خاک کشورشان شدند.

html>

مردم استان حلب سوریه امروز با آمدن به خیابان ها خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک کشورشان شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، منطقه تل رفعت در شمال استان حلب شاهد تجمع گسترده مردم در مخالفت با اشغالگری ترکیه در خاک سوریه و محکومیت حملات وحشیانه آن به مناطق مسکونی امن بوده است.

ترکیه اخیرا از تصمیم خود برای آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه و حمله به منطقه تل رفعت برای مقابله با شبه نظامیان عضو گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق کُرد خبر داده است؛ از همین رو ارتش سوریه از روز سه شنبه نیرو و ادوات نظامی بیشتری به سمت مناطق تل رفعت، در حومه شمالی حلب اعزام کرد.

نیروهای ارتش سوریه سوریه هم اینک در روستاهای مالکیه و شوارغه در حومه شمالی حلب مستقر هستند که به خط آتش معروف است و مرز بین مناطق تحت کنترل گروه های شبه نظامی تحت حمایت ترکیه و منطقه تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه است.

با وجود اینکه قرارداد آتش‌بس بین روسیه و ترکیه در مارس ۲۰۲۰ امضا شده است اما از سه ماه پیش منطقه شمال غرب سوریه شاهد افزایش حملات ترکیه بوده است.

بخشی از منطقه تل رفعت تحت کنترل شبه نظامیان کُرد نیروهای موسوم به یگان‌های مدافع خلق قرار دارد و از سال ۲۰۱۸ به دنبال آغاز عملیات نظامی ترکیه در عفرین آوارگان زیادی در اردوگاه‌های آوارگان تل رفعت به سر می‌برند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها