رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566700

مجلس با ایجاد «رمز ارز ملی» موافق است/ فعلا به شکل آزمایشی اجرا کنیم

ساعت24- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موضوع "رمز ارز ملی" به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود، مخالفتی با آن نداریم و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می‌کنند.

html>

اصغر سلیمی درباره راه اندازی احتمالی "رمز ارز ملی"، اظهار کرد: بحث راه اندازی رمز ارز ملی به شکل طرح در مجلس هنوز مطرح نشده است و در کل ایده این موضوع را رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده‌اند و این استدلال را کردند که هم اکنون رمز ارزها درجهان درحال رشد هستند و مردم در دنیا به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، اما در ایران از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رمز ارز ملی هنوز قانون مشخصی ندارد و حمایتی از رمز ارزها نمی‌شود معتقدیم رمز ارز ملی را با ساز و کارهای مشخص و با پشتوانه نفت و ... تعریف کنیم و به شکل آزمایشی آن را در کشور اجرا کنیم. اگر اجرای طرح رمز ارز ملی موفق بود می‌توانیم این ایده را تقویت کنیم و توسعه دهیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: فعلا بحث رمز ارز ملی در کمیسیون اقتصادی توسط رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده که این کمیسیون ماه آینده بررسی‌های لازم را در این باره انجام خواهد داد و راهکارهای لازم برای اجرای آن را ارائه می‌دهد.

سلیمی تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌های داخلی بهتر استفاده کنیم می‌توانیم نسخه بومی رمز ارزها را به مردم ارائه دهیم تا آنان بتوانند در یک جای مطمئن، قانونمند و با پشتوانه سرمایه گذاری کنند. وقتی پشتوانه نفت را داشته باشد سود اقتصادی هم به دنبال دارد و اگر موضوع "رمز ارز ملی" به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود، مخالفتی با آن نداریم و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها