رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566712

چطور و از کجا گوسفند زنده بخریم ؟

رپورتاژتبلیغی/در زندگی پرمشغله‌ی امروزی، خرید گوسفند زنده به خصوص در شهرهای پرجمعیتی همچون تهران، موضوع به نسبت وقت گیری تلقی می شود. پردغدغه بودن تهیه یک گوسفند با کیفیت عموما به دلایل مختلفی از جمله اطلاع نداشتن از خصوصیات یک دام عالی، نشناختن یک مرکز معتبر فروش و تلاطم قیمت گوسفند زنده در اقصی نقاط کشور رخ می دهد.

گوسفند
html>

بهترین تکنیک های خرید گوسفند


در زندگی پرمشغله‌ی امروزی، خرید گوسفند زنده به خصوص در شهرهای پرجمعیتی همچون تهران، موضوع به نسبت وقت گیری تلقی می شود. پردغدغه بودن تهیه یک گوسفند با کیفیت عموما به دلایل مختلفی از جمله اطلاع نداشتن از خصوصیات یک دام عالی، نشناختن یک مرکز معتبر فروش و تلاطم قیمت گوسفند زنده در اقصی نقاط کشور رخ می دهد.
به خاطر وجود چنین مواردی، تصمیم به تهیه یک راهنمای کامل جهت خرید گوسفند زنده مرغوب برای شما عزیزان گرفتیم. از آنجایی که اکثر افراد در مناسبت های مختلفی در طول سال، مایل به تهیه گوسفند زنده برای قربانی، مصارف خانگی، عقیقه و ... هستند، بی شک مطالعه ادامه مطلب تخصصی زیر به شما کمک زیادی در این باره خواهد کرد .

گوسفند زنده

مطمئن باشید، تمامی نکات اشاره شده در این مقاله، از روی تجربه چندین ساله دامداران شناخته شده و با دقت و تحقیق کافی جمع آوری شده است. پس برای اینکه با کم ترین هزنیه به بهترین کیفیت دست پیدا کنید، به شدت به رعایت موارد مطرح شده توصیه می کنیم .

مهم ترین نکات خرید و فروش گوسفند زنده :


به قیمت روز گوسفند زنده در بازار دام توجه داشته باشید :
در فرایند خرید هر محصولی، قیمت به عنوان معیاری مهم و اصلی برای تشخیص به صرفه بودن یا نبودن خرید آن محصول، شناخته می شود. بسیاری از مردم هنگام مراجعه به بازار های دام و یا مراکز فروش گوسفند زنده در سطح شهر، با نرخ های متفاوتی رو به رو می شوند. همین تفاوت قیمت ها سردرگمی عموم مشتریان را به دنبال خواهد داشت. منشا این اختلاف قیمت ها به عوامل زیادی بستگی دارد اما مهم ترین علل آن عبارت است از :

  • تفاوت نژاد گوسفندان
  • جنسیت دام (نر یا ماده بودن)
  • سن دام زنده (پیر یا جوان بودن)
  • انصاف و هزنیه تمام شده برای فروشنده
  • محل پرورش و نوع علوفه مصرفی گوسفند در زمان رشد حیوان
  • بیماری گوسفند و دقیق بودن باسکول فروشنده

نقش تغذیه مناسب در تعیین کیفیت گوشت گوسفند :

قیمت گوسفند زنده
نوع تغذیه بر سلامت ، میزان رشد و طعم گوشت گوسفند بسیار تاثیر گذار است. در زمان پرواربندی، دامداران در جهت بهبود ضریب تبدیل، مجبور به استفاده از یک جیره مغذی برای گله خود هستند اما گرانی نهاده های دامی در طی چندین سال گذشته ، با وجود افزایش قیمت گوسفند زنده ، سبب شده که پرورش دهندگان گوسفند همواره برای تامین نیازهای غذایی گله‌ی خود با مشکلات مالی فراوانی رو به رو باشند. اما با این حال برخی از فعالان حوزه دامپروری به خاطر حفظ کیفیت گوشت گوسفندان پرواری خود سعی می کنند به بهترین شکل ممکن، از علوفه هایی همچون یونجه، جو، کنستانتره و ... برای تغذیه گوسفندان شان استفاده کنند. چنانچه طعم و کیفیت گوشت برای شمایی که به دنبال خرید گوسفند زنده خوب هستید، اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم، حتما خرید گوسفند پروار و چاق را به دام لاغر و در عین حال ارزان ترجیج بدهید. همچنین اگر به دنبال، یافتن مرکزی معتبر برای تهیه گوسفند زنده هستید، در ادامه مطلب، وب سایتی با سابقه و تخصصی به نام " bazargosfand.com " را به شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.


بررسی خصوصیات ظاهری گوسفند و ارزیابی لاشه :
اگرچه برای تشخیص بیماری یا عدم بیماری گوسفندان، به معاینه دقیق دامپزشک نیاز است، اما از طریق بررسی ظاهری اندام های مختلف بدن این حیوانات می توان تا حدودی از کیفیت گوشت گوسفند مطلع شد. نبود زخم بر روی قسمت های مختلف بدن ، نلگیدن دام در حین راه رفتن، نداشتن سرفه و آبریزش بینی و دهان و مواردی این چنینی مهم است.
علاوه بر این معمولا لاشه ای از نظر شکل عمومی پرارزش تلقی می شود که فرم کلی آن کوتاه و قطور و دارای عضلاتی پرگوشت و فشرده باشد . چنانچه گوسفندی چاق و پروار باشد، قسمت دست ها، ران ها بسیار پرگوشت بوده و همچنین بخش پشت لاشه پهن و قطور می باشد . اینگونه لاشه ها معمولا دارای تقارن بوده و فاصله‌ی قسمت های گوناگون آن کاملا پر و پوشیده از توده‌ی گوشت و عضله می باشد . به عبارتی درصد گوشت به استخوان آن بیشتر خواهد بود .


پیر یا جوان بودن گوسفند و تاثیر آن بر قیمت فروش :
اساسا سن گوسفند بر کیفیت، طعم و زمان پخت گوشت آن تاثیرات مستقیمی دارد. هرچه گوسفند (اعم از نر یا ماده) سن بیشتری داشته باشد، مرغوبیت گوشت چندانی نخواهد داشت. در اکثر مواقع علت ارزانی بیش از حد قیمت گوسفند زنده مربوط به همه موضوع می شود. در کل بهتر است بدانید که گوشت بره از قوچ و میش، بسیار باکیفیت و خوشمزه تر می باشد. پیشنهاد می کنیم همیشه در هنگام خرید با بررسی تعداد دندان های گوسفند ، سن دام انتخابی خود را تا حدودی تخمین بزنید و از جوان بودن آن مطمئن شوید.

خرید گوسفند زنده

همیشه از جایی شناخته شده و معتبر گوسفند، خریداری نمایید :
شناخت تمام ویژگی یک دام مناسب به تجربه‌ی زیادی نیازمند است. از آنجایی که اکثر افراد از چنین دانش و تجربه ای برخوردار نیستند، پس بهتره با مراجعه به دامداری باسابقه‌ای و اعتماد به فروشنده با انصاف، تا حدود قابل توجهی خیال خودتان را راحت کنید. مجموعه بازار گوسفند بیش از دو دهه است که با عرضه بهترین نژادها و ارائه خدماتی همچون ارسال دام درب منزل، خردکردن گوشت، پاک کردن کله پاچه و سیرابی و ... اقدام به فروش گوسفند در سراسر تهران می کند. اگر قصد دارید به کم ترین قیمت روز، مناسب ترین گوسفند زنده را مطابق با بودجه خود در بازه‌ی وزنی بین 30 تا 100 کیلوگرم تهیه نمایید، بدون شک این مجموعه بهترین انتخاب برای همشهریان تهرانی شناخته می شود. در کم ترین وقت ممکن با یک تماس می توانید سفارشات خود را در این مرکز ثبت نمایید. در ضمن لازم به ذکر است که تمامی گوسفندان این مرکز کم دنبه، کم پشم و سالم می باشند.
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها