رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566754

مصلح: جدایی من از سپاهان دلیل ورزشی و فوتبالی نداشت/خیلی از بازیکنان به خاطر قلعه‌نویی به گل گهر آمدند

ساعت24-مدافع تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: از وقتی امیر قلعه‌نویی به گل‌گهر آمده شخصیت این تیم خیلی بالاتر رفته و خیلی ازبازیکنان مانند خودم به خاطر او به این تیم آمدند.

html>

مدافع فصل گذشته سپاهان با وجود داشتن قرارداد در نقل و انتقالات پیش از فصل بیست و یکم لیگ برتر، از این تیم جدا شد و به گل‌گهر پیوست. شایان مصلح در مورد این جدایی و همچنین تجربه حضور در تیم سیرجانی لیگ برتر گفت‌وگویی را به شرح زیر انجام داد:

*فارس: با وجود قراردادی که با سپاهان داشتی، شاید هیچ کس انتظار نداشت به گل گهر بروی اما دوباره عضو تیم امیر قلعه‌نویی شدی.

با سپاهان قرارداد داشتم. سال گذشته در اوایل فصل محرم نویدکیا به من گفت قراردادت را یکسال دیگر تمدید کن و من هم پس از بررسی های لازم این کار را انجام دادم. یعنی امسال با سپاهان قرارداد داشتم. طبق اصول حرفه‌ای هم در پاسخ هر پیشنهادی که می‌رسید می‌گفتم با سپاهان قرارداد دارم و جایی نمی‌روم. فصل شروع شد، طبق روال در تمرینات حاضر شدم و تقریبا یکی دو هفته هم با سپاهان تمرین کردم اما متاسفانه به دلایل غیر فوتبالی و غیر ورزشی مسائلی را مطرح کردند که خیلی نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم.

*فارس: پس با تصمیم خودت از این تیم جدا نشدی.

ان‌شاالله در آینده در این مورد صحبت می‌کنم. فعلا دوست ندارم تمرکز خودم، گل‌گهر و سپاهان را به هم بزنم. این حواشی برایم مهم نیست اما دلیل این جدایی غیرورزشی بود و از جاهای مختلف اتفاقاتی افتاد که مجبور به جدایی شدم. یعنی من را مجبور به جدایی کردند.

علاوه بر این مسائل، مبلغی از قراردادم که آپشن بود را هم به من ندادند. احساس می کنم این رفتار مناسب من که همیشه احترام نگه داشتم نبود. ناراحت شدم و آنجا هم به دوستان ابراز کردم. گفتم این رفتار با من درست نبود. خیلی محترمانه می‌توانستید قبل از پایان فصل بگویید به این دلیل غیر فوتبالی که خودت هم می‌دانی، تو را نمی‌خواهیم. در واقع از نظر فنی محرم نویدکیا می‌خواست که به من گفت تمدید کن اما دلایل دیگری وجود داشت که نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم. متاسفانه به نوعی وسط تمرینات جدا شدم و تیم‌ها بازیکنان موردنظرشان را گرفته بودند. این هم یک رفتار غیرحرفه‌ای بود که در قبال من انجام شد چون پیشنهادات خوبی را رد کرده بودم.

*فارس: و در نهایت پیراهن گل‌گهر را پوشیدی.

به هرحال وقتی آن دلیل غیرفوتبالی را به من گفتند و باعث جداییم از سپاهان شدند، امیر قلعه‌نویی به من لطف داشت و خواست به گل گهر اضافه شوم. تقریبا در اواخر تمرینات و بدنسازی پیش فصل به این تیم رفتم. در حال حاضر هم خداراشکر در این تیم شرایط ایده‌آل است و به خوبی پیش می‌رود.

*فارس: کیفیت و شرایط امسال گل گهر را چطور می‌بینی؟ آیا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا یا حتی قهرمانی در لیگ یا جام حذفی می‌تواند انتظار به جایی باشد؟

احساس می کنم تیمی بسیار خوب، یکدست و یکدل داریم. همه می‌دانیم قلعه‌نویی از وقتی به گل‌گهر آمده شخصیت این تیم خیلی بالاتر رفته، خیلی از بازیکنان مانند خودم به خاطر او به این تیم آمدند. همه آمده‌ایم تا با یکدلی کار بزرگی را انجام بدهیم. شاید هدف‌ها و درخواست‌ها متفاوت باشد اما در واقع مساله مهم این است که به آنچه حقمان است برسیم. این حق می‌تواند قهرمانی یا کسب سهمیه باشد. اول فصل نباید قولی داد اما هدفمان این است که به آنچه استحقاقش را داریم برسیم و در این راه تلاشمان را می‌کنیم.

*فارس: محیط جدید برای شما چطور است؟ بازیکنی هستی که خیلی به آرامش اهمیت می‌دهی، آیا این شرایط را در گل گهر امسال می‌بینی؟

گل گهر محیط خوبی دارد. فکر می‌کردم وقتی وارد این تیم شوم احساس غربت کنم! چون هیچ کدام از بازیکنان در گذشته با من هم‌تیمی نبودند. فقط یکی دو نفر را به عنوان رفیق می‌شناختم اما از وقتی آمدم با همه دوست شدم و شرایط خوبی وجود دارد. فکر نمی‌کردم بتوانم انقدر زود با بقیه رفاقت نزدیک پیدا کنم. همدلی خوبی بین بچه‌ها و محیط آرامی وجود دارد. گل گهر تلاش می‌کند در فوتبال ایران تبدیل به تیمی درجه یک شود. حضور قلعه‌نویی و این بازیکنان به این مهم کمک می کند.

*فارس: اما به خاطر حضور شخص امیر قلعه‌نویی ممکن است به هرحال فشارهای جانبی اضافه‌تری به وجود بیاید. امسال برخی از بازیکنان گل گهر هم به وجود ذهنیت‌ علیه تیم‌های قلعه‌نویی اشاره کردند.

در مورد بحث‌ها، حساسیت‌ها و مسائلی مانند داوری که پیرامون امیرقلعه‌نویی و تیم‌های او وجود دارد، من معمولا نظری نمی‌دهم. با اینکه اگریادتان باشد، خودم هم دو بار در بازی‌های رو در رو مقابل استقلال قربانی این اتفاق شدم. یعنی دوسال پیش در سپاهان قلعه‌نویی که بودیم این اتفاقات پیش آمد و در یک هفته دو پنالتی که همه کارشناسان گفتند پنالتی نیست را علیه تیم او مقابل استقلال گرفتند. با اینحال من هرگز این دیدگاه را ندارم که داوران از قصد کاری را انجام می‌دهند. ان‌شاالله امسال اشکالات و اشتباهات داوری در حق ما کم باشد. با اینکه خیلی‌ها معتقدند پنالتی که مقابل تراکتور در هفته اول علیه ما گرفته شد، درست نبود. امیدوارم اشتباهات کمتر بشود و از اشتباهات داوری که البته برای همه هم وجود دارد ضرر نکنیم.

*فارس: به هر حال کار گل‌گهر در فصل جدید با یک پنالتی بحث برانگیز باز هم علیه این تیم شروع شد.

سال قبل اشتباهات داوری خیلی علیه گل‌گهر بود. بچه‌ها از این قضیه خیلی ناراحت هستند اما همانطور که گفتم داوران هیچ وقت از قصد این کار را نمی‌کنند. شرافت آن‌ها بالاتر از این حرف‌هاست اما امیدوارم اشتباهات داوری کمتر به ضرر ما باشد تا ان‌شاالله به حقمان برسیم.

*فارس: بازی اول و برد پرگل مقابل تراکتور چطور بود؟

با یک بازی هجومی در همان نیمه اول توانستیم 4 گل بزنیم و قدرت خودمان را به کل لیگ نشان دادیم. به نظرم از تیم ما خیلی خیلی بیشتر می‌شنوند و می‌بینند. گل گهر بازیکنان بزرگ و اسم‌ و رسم داری دارد. انتظاراتی از تیم ما وجود دارد که کارمان را سخت می‌کند. وقتی انتظارات بالا باشد، اگر افت کنیم همه می‌گویند چرا این تیم دچار افت شده؟ با اینحال امیدوارم فصل خوبی برای همه ما باشد. بچه‌ها انگیزه دارند و امیدوارم به آنچه حقمان است برسیم.

*فارس: با توجه به محرومیت قلعه‌نویی و همچنین الهویی، حضور مجتبی سرآسیایی را کنار خط چطور می‌بینی؟

ما فعلا تا مدتی سرمربی و سعید الهویی را در کنار خط نداریم. مجتبی سرآسیایی مربی بسیار عالی، با دانش و با تجربه‌ای است که در هفته اول توانستیم با هدایت او نتیجه خوبی بگیریم.

*فارس: وضعیت خط دفاع گل گهر و شرایط خودت را در این منطقه چطور می‌بینی؟

تیم ما در همه خطوط قوی است. همه بازیکنان در یک سطح هستند و با هم رفیق و رقیب هستیم. خودم دیرتر اضافه شدم و به زمان نیاز است تا با تیم هماهنگ شوم و به ترکیب اصلی برسم. این طبیعت فوتبال است. هر بازیکنی وقتی به تیمی اضافه می‌شود زمان لازم دارد تا جای خودش را پیدا کند. همه چیز روبراه است و امیدوارم همانطور که در مسابقه اول بازی کردم و خداراشکر عملکرد خوبی هم داشتم، این روند امسال ادامه داشته باشد و بتوانم سال خوبی را پشت سر بگذارم.

*فارس: ماجرای مطالباتت از پرسپولیس به کجا رسید؟

بخشی از طلبم را به خاطر خاطرات خوبی که داشتم بخشیدم. بعد از دو سال به خاطر تورم، پولی که شما الان بگیرید ارزشش کم می‌شود. نمی‌خواستم خدای ناکرده دلخوری پیش بیاید. به رسم ادب و احترام بخشی از طلبم را بخشیدم. از جعفر سمیعی تشکر می‌کنم که در حق من لطف داشت. اگر چه مقداری اذیت شدیم اما او کمک کرد و به نتیجه و جمع بندی خوبی رسیدیم.

این را همیشه و همه جا گفته‌ام؛ شهرت و حضورم در سطح اول فوتبال کشور را مدیون سپیدرود و پرسپولیس هستم. در سپید رود استارت کارم خورد و در پرسپولیس شناخته شدم. هیچ وقت به تیم‌های قبلی خودم پشت نمی‌کنم و واقعا حرمت نگه می‌دارم. با تمام ناملایمتی‌ها سعی کردم احترام نگه دارم تا خاطره خوبی از من برای همه به جا بماند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها