رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566770

خاتمی همچنان محبوبیت خود را دارد/ جریان اصلاحات به بحران مقبولیت برخورد کرده

ساعت24-فعال اصلاح طلب درباره بحران‌های پیش روی جریان متبوع خود توضیحاتی را بیان کرد.

html>

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم درباره آینده جریان اصلاحات، بیان کرد: درحال حاضر رئیس دولت اصلاحات همچنان محبوبیت خود را دارد.

وی ادامه داد: تنها اشکال عمده این است که جریان اصلاحات به دلیل مشکلات گفتمانی و اختلال کارکردی تقریبا به بحران مقبولیت برخورد کرده است و شاید بتوان گفت که تنها چهره مقبول جریان اصلاح طلب در جامعه همچنان شخص رئیس دولت اصلاحات است، اما متاسفانه بدنه جریان اصلاحات دچار امراض متعدد و اختلال کارکردی شده است.

وکیلی افزود: قبلا یکی از علائم اختلالات درون جریان اصلاحات این بود که از راهنمایی‌های رئیس دولت اصلاحات چندان بهره نمی‌برد اگرچه جریان اصلاحات همچنان هم محبوب باشد اما تا زمانی که همچنان کشش لازم را نداشته باشد کارکردهایش هم حداقلی می‌شود؛ بنابراین علیرغم محبوبیت‌هایی که همچنان رئیس دولت اصلاحات دارد، اما به دلیل بن بست‌های کارکردی در این جریان حتما نیاز است که احزاب آن خود پیشگام در بازسازی این جریان شوند.

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، درباره بحران‌های پیش روی این جریان بیان کرد: من در گذشته بارها اعلام کردم که بال‌های اصلاح طلبی از کار افتاده است و به همین دلیل اصلاح طلبی نیاز به بازسازی گفتمانی و یک بروز رسانی در چهره‌های نمادین دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: درحال حاضر دیگر اصلاح طلبی با حرکت‌های نمادین صرف قابل احیا نیست وگرنه متن مطالبات ملت ایران که حتی در همین انتخابات خرداد ۱۴۰۰ هم تبلور داشت همچنان متن اصلاح طلبی است، اما اصلاح طلبان در این دورانی که سپری شده از عهده پلتفرم اصلاح طلبی ملت ایران عقب مانده اند و به همین جهت معتقدم که الان نیاز به اصلاحاتی در این جریان هست، زیرا سرمایه این جریان الان دچار بحران منابع انسانی و بحران مرز بندی گفتمانی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها