رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566782

اردوغان سفرای ۱۰ کشور را «عنصر نامطلوب» خواند

ساعت24- رئیس جمهور ترکیه به وزارت خارجه دستور داده تا ۱۰ سفیر از جمله سفیران ایالات متحده، آلمان و فرانسه را به عنوان «عناصر نامطلوب» معرفی کند.

html>

رئیس جمهور ترکیه به وزارت خارجه دستور داده تا ۱۰ سفیر از جمله سفیران ایالات متحده، آلمان و فرانسه را به عنوان «عناصر نامطلوب» معرفی کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پس از درخواست سفیران اروپایی و آمریکایی از آنکارا برای آزادی «عثمان کاوالا» تاجر و فعال ترکیه‌ای متهم به دست داشتن در کودتا، از وزارت خارجه ترکیه خواست تا هر چه سریعتر آنها را به عنوان «عناصر نامطلوب» معرفی کند.

روز سه شنبه گذشته، وزارت خارجه ترکیه سفیران ۱۰ کشور ایالات متحده، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد ،کانادا ،نروژ و نیوزلند را به دلیل صدور «بیانیه‌ای غیرمسئولانه» فراخواند.

۱۰ سفیر آمریکایی و اروپایی در این بیانیه خود خواستار یک راه حل عادلانه و سریع برای پرونده کاوالا شدند که از اواخر سال ۲۰۱۷ به اتهام تأمین مالی اعتراضات و شرکت در کودتای نافرجام در زندان است.

در بیانیه‌ای که توسط برخی از این سفارتخانه‌ها به اشتراک گذاشته شد، ضمن درخواست برای یافتن راه حلی منصفانه و سریع برای پرونده کاوالا، نسبت به تاثیرات منفی آن پرونده بر رعایت دموکراسی در ترکیه ابراز نگرانی شده بود.

کاوالا سال گذشته از اتهامات مربوط به اعتراضات سراسری در سال ۲۰۱۳ تبرئه شد؛ اما این حکم امسال لغو شد و با اتهامات دیگری در پرونده کودتا مربوط به سال ۲۰۱۶ همراه شد.

وزارت خارجه ترکیه، سفیران ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه را که خواستار آزادی عثمان کاوالا، تاجر و فعال مدنی شده بودند، احضار کرد.

شورای اروپا همچنین گفته است که اگر کاوالا آزاد نشود، روند تخلف علیه ترکیه را آغاز خواهد کرد. جلسه بعدی رسیدگی به پرونده کاوالا، که همه اتهامات خود را رد کرده است، در تاریخ ۲۶ نوامبر برگزار می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها