رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566789

زمان بازگشایی همه مدارس کشور اعلام شد

ساعت24- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس کشور از نیمه دوم تا آخر آبان ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط مد نظر بازگشایی می‌شوند. وی ادامه داد: براساس پژوهش‌های صورت گرفته در جهان، بازگشایی یا تعطیلی مدارس، نقشی در شیوع کرونا نداشته است.

html>

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس کشور از نیمه دوم تا آخر آبان ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط مد نظر بازگشایی می‌شوند.

سیدجواد حسینی عصر شنبه در جمع فرهنگیان شهرستان ششتمد استان خراسان رضوی افزود: با توجه به واکسیناسیون بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان و پیامدها و آسیب های جدی ناشی از تعطیلی مدارس، برنامه ها و رویکرد مد نظر، بازگشایی مدارس است.

وی ادامه داد: براساس پژوهش های صورت گرفته در جهان، بازگشایی یا تعطیلی مدارس، نقشی در شیوع کرونا نداشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این پژوهش ها به آسیب های جسمانی و روانی ناشی از عدم بازگشایی مدارس اشاره شده است.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان افزود: در دیگر کشورها نیز برای بازگشایی مدارس، مولفه واکسیناسیون دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

حسینی ادامه داد: طی سال گذشته سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش با ۲۰ هزار نیروی انسانی انجام شد که با رعایت پروتکل ها گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این فرایند دریافت نشد.

وی گفت: طبق الگوی بازگشایی، مدارس روستایی و عشایری با کمتر از ۳۰ دانش آموز از نیمه اول و دوم مهرماه بازگشایی شده‌اند و بر همین مبنا سایر مدارس نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها