رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566792

ارز دیجیتال تتر چطور میتواند ما را از طوفان تورم نجات دهد؟

ساعت24-تتر برای کاربران ایرانی شاید به اندازه بیت کوین آشنا باشد. این ارز دیجیتال یکی ازکاربردی‌ترین دارایی‌های دیجیتال در ایران است. بسته شدن راه‌های ارتباطی اقتصاد ایران با اقتصاد بین‌المللی در اثر تحریم‌های آمریکا، تتر را به یک ابزار مهم در کشور تبدیل کرد.

image-20211024115800-1.jpeg
html>

بسیاری از کاربران ایرانی از این ارز برای تبادل دارایی با مراکز خارج از کشور استفاده می‌کنند. گروهی دیگر از کاربران اما از این استیبل کوین برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. هرچند استیبل کوین‌ها همیشه قیمت ثابتی دارند اما ماجرا برای کاربران ایرانی که همیشه نوسان قیمت دلار را تجربه می‌کنند کاملا متفاوت است.

خرید تتر در فینیکس امروزه یکی از روش‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود. این استیبل کوین محبوب به یکی از روش‌های کاربردی برای فرار از تورم تبدیل شده است. در این مقاله چرایی این مسئله را بررسی می‌کنیم و به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چرا تتر به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال ایران تبدیل شده است؟

تتر یکی از مشهورترین آلت کوین‌ها است

اولین قدم در راه آشنایی با تتر، آشنایی با آلت کوین ها است. Altcoin ترکیبی از دو کلمه “Alt” و “Coin” است که شامل تمامی ارزهای دیجیتال جز بیت‌ کوین می‌شود. موفقیت بیت‌ کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال همتا به همتا، نگاه‌های زیادی را به‌سوی خود جلب کرد. بسیاری از آلت‌ کوین‌ها سعی می‌کنند محدودیت‌های چالشی بیت‌ کوین را هدفی برای بهبود و توسعه خود قرار دهند. این ارزها برای موفقیت در برابر بیت ‌کوین باید حداقل یک مزیت رقابتی داشته باشد تا مردم آن را بپذیرند و به کیف پول خود اضافه کنند.

تتر و دلار دیجیتال یکی نیستند

پیش از هر چیز باید بدانیم که ارز تتر با دلار دیجیتال متفاوت است. دلار دیجیتال با نام اختصاری CBDC معرفی شده و ارز دیجیتال بانک مرکزی در آمریکا است. این ارز با توجه به استقبال عده‌ای سرمایه‌گذاران مطرح در این کشور عرضه شده و در آن از مجموعه‌ای از فناوری‌های بیت کوین و سایر رمزارزها بهره برده‌اند. تتر با نماد اختصاری USDT و با هدفی متفاوت ساخته شده و با اینکه یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است، شباهت چندانی با دلار دیجیتال ندارد.

ارز دیجیتال تتر از نوسان قیمتی مصون است

اولین دلیل محبوبیت بالای تتر در سراسر جهان، ثبات قیمت آن است. همانطور که می‌دانیم هر واحد تتر معادل یک دلار است. این قیمت برخلاف ارزهای مشهور دیگر مثل بیت کوین و اتریوم با نوسان عرضه و تقاضا تغییری نمی‌کند. تمام معامله‌گران بازار می‌دانند معامله سریع ارز دیجیتال با ریسک کاهش ارزش دارایی همراه است. این ثبات قیمت باعث خروج سرمایه‌گذاران هیجانی و خرد از بازار تتر شده است. به‌بیان دیگر اکوسیستم تتر برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مشهور، اکوسیستم «نوسان‌گیری» نیست. این آرامش به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را بهتر پیش ببرند.

همانطور که گفته شد ماجرا برای کاربران ایرانی متفاوت است. این گروه از کاربران در مواجه شدن با تتر، شاهد نوسان قیمت دلار هستند. قیمت یک واحد تتر به تومان همواره درحال نوسان است. این مسئله باعث می‌شود این رمز ارز برخلاف فلسفه استیبل کوین‌ها برای کاربران ایرانی حکم سرمایه‌گذاری سودآور و قابل «نوسان‌گیری» هم باشد.

تتر پرکاربردترین ارز دیجیتال جهان است

براساس داده‌های Coinmarketcap ارز دیجیتال تتر پرکاربردترین رمز ارز جهان است. البته که در این رتبه‌بندی همیشه تغییراتی وجود خواهد داشت اما بررسی بازه‌های زمانی طولانی مثل یک سال نشان می‌دهد حجم مجموع معامله‌ها در بازار تتر بیشتر از تمام رمز ارزهای دیگر است. مجموع حجم معامله‌ها در بازار تتر در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۰ بیشتر از ۸۱ میلیارد دلار بود.

ارز دیجیتال تتر چطور می‌تواند ما را از طوفان تورم نجات دهد؟

حجم بسیار بالای معامله تتر نشان می‌دهد این ارز در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال «کاربردی‌تر» است. بسیاری از کاربران بین‌المللی امروزه ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را در قالب ارز دیجیتال تتر نگهداری و جابه‌جا کنند. کارمزد شبکه در این اکوسیستم بسیار پایین‌تر از کارمزد بانک‌ها است. همچنین غیرقابل پیگیری بودن از دیگر ویژگی‌های تتر است. مهم‌ترین ویژگی تتر که آن را به محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا تبدیل کرده، دسترسی همیشگی به آن است. بانک‌های بین‌المللی دست‌کم دو روز در هفته به مشتریان خود سرویس نمی‌دهند. کاربران تتر اما در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر روزی از سال می‌توانند به‌راحتی معامله انجام دهند.

خرید ارز دیجیتال تتر مزایای بسیار زیادی دارد

نوسان‌گیری در این بازار کار چندان ساده‌ای نیست. به همین دلیل بسیاری از کاربران تتر را برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و طولانی‌مدت خریداری می‌کنند. خرید این ارز مزایای بسیار زیادی دارد.

حذف مشکلات دلار فیزیکی

خرید دلار فیزیکی مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین این است که برای خرید فیزیکی دلار وقت و هزینه زیادی صرف خواهد شد. با خرید سریع و ارزان تتر این مشکلات از بین می‌روند. نگهداری دلار فیزیکی همچنین مشکلات امنیتی بسیار زیادی ایجاد می‌کند. نگهداری تتر هم نیاز به رعایت نکات امنیتی زیادی دارد اما امنیت ارزهای دیجیتال تضمین شده است.

عبور از مانع تورم

تورم و قیمت دلار رابطه مستقیم دارند. با افزایش تورم قیمت ارز هم در بازار افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه افرادی که سرمایه خود را از ریال به ارز تبدیل کرده‌اند می‌توانند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

خرید ارز دیجیتال تتر در ایران ساده است

تتر هم مثل تمام ارزهای دیجیتال محبوب در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. این ارز بعد از بیت کوین، محبوب‌ترین رمز ارز ایران است. خرید و فروش تتر در ایران بسیار ساده است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه بازارها در صرافی ارز دیجیتال فینیکس بازار تتر را انتخاب کنید.

ارز دیجیتال تتر چطور می‌تواند ما را از طوفان تورم نجات دهد؟

برای خرید این ارز در بازار فینیکس شما می‌توانید دو روش سفارش معمولی و سفارش سریع را انتخاب کنید. در روش سفارش معمولی شما باید منتظر تکمیل سفارش خود باشید. در روش سفارش سریع اما در حال خرید از کاربران با بهترین پیشنهاد فروش هستید یعنی خرید شما از سفارش‌های فروش کاربران تامین می‌شود. به همین دلیل به صورت میانگین وزنی قیمت آن حساب می‌شود.

برای ارز دیجیتال تتر ولت‌های زیادی موجود است

قبل از شروع معامله و خرید باید بستری استاندارد و هماهنگ با این استیبل کوین را فراهم کنید. فراموش نکنید که تتر نیز همانند بیت کوین یک ارز ارزشمند به حساب می‌آید. بنابراین نیاز به کیف پول اختصاصی یا هماهنگ با شبکه خود دارد.

بهترین کیف پول تتر به ویژه برای افرادی که قصد نگهداری طولانی مدت این ارز را دارند و در فکر معامله روزانه نیستند،‌ کیف پول سخت افزاری است. کیف پول‌های سخت افزاری کاملا امن هستند و از میان آن‌ها می‌توان کیف پول لجر و ترزور را برای ذخیره تتر نام برد.

اگر تتر را برای معاملات روزانه و خرید و فروش خریداری می‌کنید، کیف پول‌های نرم افزاری دسکتاپ و موبایل زیادی هستند که از این ارز پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌بر تراست ولت، کوینومی، اکسودوس و این دست کیف پول‌های معروف، می‌توانید این ارز را در کیف پول اختصاصی این ارز نیز ذخیره کنید.

همچنین کیف پول‌هایی در صرافی‌های ایرانی وجود دارند که به شما امکان نگهداری این آلت کوین را می‌دهند. بنابراین از ریسک کیف پول صرافی خارجی نیز در امان خواهید بود.

تتر را می‌توان به تمام ارزها تبدیل کرد

ارز دیجیتال تتر را می‌توانید به‌راحتی به تمام ارزهای موجود در بازار تبدیل کنید. بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی و همچنین صرافی فینیکس امکان انجام معامله در بازار بستر تتر برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در این بازار شما می‌توانید به‌راحتی تتر را به بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری تبدیل کنید. همچنین امکان تبدیل ارزهای دیگر به تتر هم برای کاربران فراهم است. این پویایی بازار باعث می‌شود کاربران بتوانند به‌راحتی و در هر زمان ارزهای موردنظر خود را تهیه و به یکدگیر تبدیل کنند.

آینده تتر بسیار روشن است

همان‌طور که گفته شد تتر پرکاربردترین ارز دیجیتال جهان است. این ارز امروزه بسیاری از مشکلات همیشگی مبادله‌های بین‌المللی را برطرف کرده است. امنیت بسیار بالا و سهولت انجام معامله‌های بزرگ باعث شده بسیاری شرکت‌های مهم دنیا تراکنش‌های مالی خود را با تتر انجام دهند.

شما چه تجربه‌ای از کار با تتر دارید؟ آیا فکر می‌کنید در آینده دلار با تتر جایگزین شود؟

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها