رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566815

طالبان ارتش مجهز تشکیل میدهد

ساعت24- به گفته سرپرست وزارت دفاع افغانستان، ارتش ملی افغانستان حامی پیغام صلح برای مردم افغانستان و سایر کشورهای جهان خواهد بود.

html>

به گزارش خامه پرس، محمود یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، در پیام صوتی اخیر خود گفت که آن‌ها (وزارت دفاع طالبان) در حال حصول اطمینان از این هستند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری در منطقه و جهان استفاده نشود.

محمد یعقوب مجاهد، فرزند ملا محمد عمر مجاهد، بنیان‌گذار طالبان بوده و با ۳۰ سال سن، جوان‌ترین عضو کابینه موقت طالبان است.

وی گفت که طالبان در تلاش برای تشکیل یک ارتش مجهز به تسلیحات پیشرفته با توانایی زمینی و هوایی است که با تمام توان از خاک افغانستان محافظت خواهد کرد.

مجاهد بیان کرد: ما به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که ارتش امارت اسلامی افغانستان از تمامی منافع ملی آن‌ها محافظت خواهد کرد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان همچنین گفت که این ارتش مسئولیت حفاظت از تمامی مرزهای افغانستان را داشته و اجازه هیچ گونه تجاوز به خاک کشور را نخواهد داد.

وی همچنین افزود آن‌ها در "دو دهه گذشته" از تمامیت ارضی افغانستان در برابر اشغال محافظت کرده و ازین پس هم به این کار ادامه خواهند داد.

مجاهد در زمانی از فعالیت‌های عادی نظامی و مدنی وزارت دفاع این کشور می‌گوید، که پس از سقوط ارتش قبلی، نشانی از یک ارتش ملی به چشم نمی‌خورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها