رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566854

پایان یک باور اشتباه درباره تتلیتیها!

ساعت24- کنسرت پرحاشیه استانبول امیر تتلو یکی از مهم‌ترین ترندهای چند روز اخیر شبکه‌های اجتماعی بود.

html>

ویدئوهای فراوان از ایرانی‌هایی که صف‌های طولانی در استانبول تشکیل داده بودند و شش هزار نفری که به زور خودشان را به سالن رسانده بودند تا شاهد دو ساعت کنسرت او باشند. اتفاق‌ها و رویدادهای حاشیه‌ای از سوی دیگر باز هم بحث امیر تتلو و تتلیتی‌ها را در فضای عمومی ایران باز کرد. امیرحسین مقصودلو یا امیر تتلو چه زمانی که در ایران بود و چه زمانی که از ایران رفت همیشه یک چهره جنجالی بود. یک رپر زیرزمینی که طرفداران افراطی فراوانی دارد و به مدد داشتن این حجم بالای مخاطب احساس قدرت می‌کند. او در ایران با دستگیری‌های چندباره‌اش و سپس چرخش به سمت سیستم رسمی و خروج از فعالیت‌های زیرزمینی شناخته می‌شد، چه آن زمان که بازداشت شده بود و چه زمانی که به کمپین انتخاباتی یکی از کاندیداها پیوسته بود، به‌ دنبال به‌رخ‌کشیدن لشکری از هوادارانش بود. لشکری که او آنها را «تتلیتی» می‌خواند. با ظهور شبکه‌های اجتماعی این لشکرکشی نمایش بیشتری هم پیدا کرد و در مقطعی تتلو با بهنوش بختیاری بر سر تصاحب عنوان پرطرفدارترین پابلیک‌فیگور ایرانی دعوا و جدال داشتند. البته تأثیر و بروز و ظهور طرفداران تتلو واقعا هم بیشتر بود؛ اما پیوندخوردن او با سیاست در ایران مصادف شد با آخرین روزهای حضورش در کشور.

تتلو در خارج از ایران بی‌پرواتر شد و صفحه او در اینستاگرام به محلی برای بحث‌های چالشی تبدیل شد. عبور او از خط قرمزهای فراوان موجب شد تا یک بار صفحه او با بیش از چهار میلیون دنبال‌کننده بسته شود. مفاهیمی مانند کودک‌آزاری و تجارت زنان و دختران که به‌ صورت علنی از سوی او در صفحه‌اش تبلیغ می‌شد موجب شد تا حجم بالایی از کاربران فارسی صفحه او را ریپورت کنند و نهایتا صفحه‌اش بسته شود؛ اما همه این تهدیدها و واکنش‌های منفی موجب نشد تا او از روش خود دست بکشد. کمااینکه در همین کنسرت معروف هم با وجود تذکرهای پلیس ترکیه به تتلو به‌ دلیل صحبت علنی درباره مخدر «گل» احتمال تعطیلی کنسرتش داده می‌شد.

او پیش‌تر در گرجستان کنسرتی برگزار کرده بود که به ‌دلیل استعمال برخی مخدرها روی استیج به یک موضوع چالشی تبدیل شد و حواشی فراوانی به همراه داشت. با این پیش‌زمینه پلیس ترکیه به او تذکر داده بود که هرگونه تبلیغ یا صحبت درباره این موضوعات منجر به هزینه‌های سنگینی برای او می‌شود. به‌هرحال این مسئله موجب مداخله پلیس و تعطیلی نیم‌ساعته کنسرتش شد. اما چیزی که در فضای فارسی و بعد از کنسرت اخیر باعث بحث‌های فراوانی شد تعداد زیاد حاضران در سالن بود. پیش از این همیشه گفته می‌شد که لشکر تتلیتی‌ها نوجوان‌های ایرانی هستند اما ویدئوهای این کنسرت نشان داد که آنها نه نوجوان بلکه آدم‌های عاقل و بالغی بودند که برای رسیدن به سالن زدوخوردهایی هم در خیابان داشتند.

به‌هرحال به نظر می‌رسد این کنسرت پایانی بود بر افسانه دامنه نفوذ تتلو در میان نوجوانان یا یادآوری اینکه طرفداران نوجوان تتلو اکنون جوانانی هستند که برای رسیدن و حضور در کنسرت او سر از پا نمی‌شناسند و حاضرند با خرید بلیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلاری بخشی از درآمد یک میلیون دلاری او از کنسرت را فراهم کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها