رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566898

۹۰ درصد بورس آمریکا در دستان ۱۰ درصد افراد این کشور!

ساعت24-بازار سهام آمریکا از مارس سال قبل دو برابر با ارزش تر شده است. به لطف صعود قابل توجه بازار سهام آمریکا، اکنون ۳۲ درصد کل ثروت این کشور در اختیار یک درصد ثروتمند جامعه است و همچنین ۷۰ درصد ثروتمندان این کشور نیز ثروت بیشتری از سال قبل در اختیار دارند.

html>

به نقل از سی ان بی سی، در نشانه ای که می تواند بیانگر تاثیر بزرگ بازار سهام بر روی تشدید نابرابری توزیع ثروت باشد، اکنون ۱۰ درصد ثروتمند جامعه آمریکا (دهک اول درآمدی) حدود ۹۰ درصد کل سهام بازارهای بورسی این کشور را در اختیار دارند.

در دوره همه گیری کرونا ثروت یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا ۶.۵ تریلیون دلار بیشتر شده است. تا پیش از آغاز کرونا ۹۰ درصد مردم آمریکا سهامدار ۱۲ درصد کل بازار سهام این کشور بودند. طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا، ارزش سهام شرکت هایی که بیشترین ارزش بورسی را در بازار دارند در یک سال اخیر به طور متوسط ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بازار سهام آمریکا از مارس سال قبل دو برابر با ارزش تر شده است. به لطف صعود قابل توجه بازار سهام آمریکا، اکنون ۳۲ درصد کل ثروت این کشور در اختیار یک درصد ثروتمند جامعه است و همچنین ۷۰ درصد ثروتمندان این کشور نیز ثروت بیشتری از سال قبل در اختیار دارند.

موسسه رابین هود که از مخالفان سرسخت تمرکز ثروت در آمریکا محسوب می شود در یادداشتی نوشت: تمرکز ثروت در بازار سهام آمریکا با وجود آن اتفاق می افتد که میلیون ها نفر در حال ورود به بازار سهام هستند. در دو سال اخیر بیش از ۱۰ میلیون حساب بورسی جدید در آمریکا به ثبت رسیده و ۲۲ میلیون نفر در بازار بورس سهام دارند. این موسسه با هشدار نسبت به نوسانات بازارهای مالی به تازه واردان توصیه کرده است که از معاملات هیجانی و یا اهرم دار تا زمان رسیدن به یک استراتژی معاملاتی برنده خودداری کنند.

لازم به ذکر است در حال حاضر سه نفر از چهار فرد ثروتمند جهان آمریکایی هستند: جف بزوس، مدیرعامل و بنیان‌گذار آمازون اکنون ثروتمندترین فرد در جهان و آمریکا است و ایلان ماسک و مارک زاکربرگ نیز در تعقیب وی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها