رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566900

نرخ بیکاری چین به زیر پنج درصد آمد

ساعت24-نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۴.۹ درصد کاهش پیدا کرد.

html>

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری چین در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر در شرایطی به ۴.۹ درصد رسیده است که در مقایسه با بازه مشابه منتهی به ماه قبل، نرخ بیکاری در این کشور ۰.۲ درصد کاهش یافته است. این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی کارشناسان است، کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در سه سال اخیر محسوب می‌شود.

طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۴.۶ درصد رسید. نرخ بیکاری شهرهای بزرگ که در بردارنده متوسط نرخ بیکاری در ۳۱ شهر بزرگ چینی است نیز طی این مدت به ۵.۰ درصد رسید.

میزان اشتغال زایی در نیمه نخست امسال حدود هشت میلیون بوده و به نظر می رسد تحقق ایجاد ۱۱ میلیون شغل تا پایان امسال چندان دور از دسترس نباشد.

متوسط نرخ بیکاری در چین در بازه زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۸۴ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۲۰ با ۶.۲ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به اکتبر ۲۰۱۷ با ۳.۹ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در دیگر اقتصاد سرزمین چین یعنی هنگ کنگ کاهشی بوده است و نرخ بیکاری تا پایان ۱۲ ماه منتهی به جولای با ۰.۲ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۴.۵ درصد رسیده است.

طی این مدت شمار افراد بیکار هنگ کنگی با ۷۱ هزار نفر کاهش به ۱۸۰ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده و این در حالی است که با افزایش ۷۱۰۰ نفری شمار شاغلان، اکنون سه میلیون و ۶۵۸ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

متوسط نرخ بیکاری در هنگ کنگ در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۴۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۰۲ با ۸.۵ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به مارس ۲۰۰۵ با ۱.۰ درصد بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها