رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566930

دادگستری قم خبر داد: بررسی مجدد حکم جنجالی درباره سرقت بادام هندی

ساعت24- با توجه به انتقادات زیاد از صدور حکم حبس ۱۰ ماهه برای فردی که اقدام به سرقت سه بسته بادام هندی کرده بود، رئیس دادگستری قم، دستور بررسی این پرونده را صادر کرد.

html>

قوه قضائیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: برای بررسی حکم صادر شده در پرونده موسوم به سرقت بادام هندی و موضوع عدم تناسب مجازات تعیین شده با جرم رخ داده، هیات ویژه ای در دادگستری استان قم تشکیل شده است.

در این اطلاعیه آمده است: رئیس کل دادگستری استان قم به محض اطلاع از صدور حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق برای فردی که بادام هندی را از مغازه‌ای به سرقت برده است، دستور تشکیل هیات ویژه ای را داده تا مسئله را از جنبه های مختلف بررسی کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به ابعاد مختلف پرونده و اینکه فرد مذکور در سال ۹۸ نیز به جرم سرقت، محکومیت یک سال حبس را داشته که به واسطه بازگرداندن مال سرقتی اجرای حکم او تعلیق شده، هیئتی ویژه مأمور شده موضوع را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه آمده است: با توجه به لزوم تناسب بین جرم و مجازات و ابعاد حقوقی این پرونده هیئت مذکور تلاش خواهد کرد از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تقلیل مجازات و کمک به محکوم این پرونده استفاده شود.

اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرده، رئیس عدلیه در طول سه ماه گذشته مکررا در خصوص لزوم توجه به تناسب احکام صادر شده با میزان جرم رخ داده نکاتی را متذکر شده اند و این مسئله جزو سیاست های اصلی دوران تحول و تعالی قوه قضائیه محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها