رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566931

زول شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 43 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

ساعت24-شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاملا ریزشی با کاهش 23 هزار و 647 واحد همراه شد.

html>

نزول شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 43 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 23647 واحد به رقم یک میلیون و 384 هزار و 111 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 7927 واحد به رقم 380 هزار و 157 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 526 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 477 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 931 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در فرابورس ایران هم ارزش معاملات امروز به مدد فروش اوراق مالی به بیش از 39 هزار و 25 میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز از 43 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.6 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 2 درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور در بورس 1.4 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.97 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افت کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، پتروشیمی پردیس، ملی‌مس ایران‌، پتروشیمی جم، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 280 واحد کاهش یافته و به رقم 19 هزار و 676 واحد رسید.

ارزش بازار اول و بازار دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 98 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه یعنی شرکت‌های که هنوز وارد بازار اصلی نشده‌اند بیش از 383 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 257 هزار فقره معامله و به ارزش 39 هزار و 26 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، ذوب‌آهن، پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی تندگویان و هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است،‌بنابراین قاطبه کارشناسان و مسؤولان سازمان بورس و همچنین مسؤولان شرکت بورس توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاران حقیقی و مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ویژه صندوق‌هایی با درآمد ثابت وارد بازار سرمایه شوند و در ابتدا از خرید سهام شرکت‌های بورسی خودداری کنند که دچار نوسان می‌شوند.

گرچه عمده کارشناسان اذعان دارند با توجه به ریزش بازار بورس از سال گذشته تا کنون عمده سهام موجود در بازار ارزنده شده و به کف قیمت رسیده‌اند، اما سرمایه‌گذاران حقیقی در مرحله اول بهتر است از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد بازار شوند و همچنین اگر می‌خواهند سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها انجام دهند از طریق هلدینگ‌های چند رشته‌ای وارد شوند که ریسک آنها کمتر است. به عنوان مثال برخی از هلدینگ‌ها مانند شستا،‌سرمایه‌گذاری غدیر،‌سرمایه‌گذاری امید و هلدینگ‌های بزرگ در شرکت‌های متنوع سهام دارند و بنابراین خرید سهام این هلدینگ‌ها می‌تواند قدری از ریسک بازار کاهش دهد، اما در عین حال هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند، سرمایه‌گذاری در یک رشته در بورس بدون ریسک خواهد بود، چون ریسک و نوسان جزء ذات بازار به شمار می‌رود.

زول شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 43 هزار میلیارد تومان فراتر رفت
پالایش یکم

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم بعد از 13 ماه هنوز با 33درصد زیان از اصل سرمایه همراه هستند،‌هر واحد پالایش یکم در اوایل شهریور 99 به قیمت 10 هزار تومان به مردم فروخته شد،‌اما امروز هر واحد این صندوق 6794 تومان معامله شد یعنی سرمایه‌گذاران به جای سود ،‌با 33 درصد زیان همراه شدند،‌ در حالی که مقامات دولت بارها قول دادند که زیان خریداران پالایشی را با سهام جایزه جبران می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها