رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566936

بحران سرخابیها در اخذ مجوز حرفه‌ای/ کالدرون بلای جان پرسپولیس میشود؟

ساعت24-۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در اخذ مجوز حرفه‌ای جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ناکام ماندند و اگر نتوانند موانع موجود را برطرف کنند، از حضور در این رقابت‌ها به طور قطع محروم خواهند شد.

html>

این روزها بحث مجوز حرفه‌ای سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، به یکی از چالش‌های این دو باشگاه تبدیل شده است. طبق گفته مدیران و مسئولان حاضر در فدراسیون فوتبال، ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و ۱۱ باشگاه دیگر لیگ برتری نتوانستند این مجوز را دریافت کنند.

طبق شاخص‌های اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی، ۴ شاخص حقوقی، مالی، زیرساختی، نیروی انسانی باشگاه‌های فوتبال باید مورد بررسی قرار بگیرد و ۲ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در ارائه مدارک خود در زمینه‌های حقوقی و مالی نتوانستند عملکرد موفقی داشته باشند و درخواست‌های این ۲ باشگاه رد شده است تا شرایط برای سرخابی‌ها سخت‌تر شود و حضور آن‌ها در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

مشکل اصلی پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌سازی، پرونده این باشگاه در فیفا و شکایت کالدرون بابت مطالبات خود از سرخ‌پوشان است. AFC برای این فصل سخت‌گیری‌های شدیدی اعمال کرده است. در سال‌های گذشته اگر بر سر پرونده‌های فیفا توافقاتی صورت می‌گرفت، کنفدارسیون فوتبال آسیا مسیر را برای اخذ مجوز حرفه‌ای سازی باز می‌کرد اما الان شرایط فرق کرده و پرسپولیس اگر نتواند مطالبات کالدرون را بپردازد، نمی‌تواند در لیگ قهرمانان‌ آسیا حضور پیدا کند.

استقلال هم مثل پرسپولیس چنین شرایطی دارد اما پرونده‌های خارجی این باشگاه هنوز حکم قطعی نگرفته و همچنان در دست بررسی است و این کار را برای استقلال راحت‌تر می‌کند. مشکل آبی‌ها در اخذ مجوز حرفه‌ای سازی، شفاف نبودن برخی گزارش‌های حسابرسی باشگاه در ارائه مستندات و مدارک بوده و این اتفاق باعث شده است درخواست استقلالی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌سازی رد شود اما طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مدارک لازم باشگاه استقلال جهت رفع نواقص اخذ شده و باید دید باشگاه استقلال در حوزه مالی و حقوقی می‌تواند مشکلات خود را حل کند یا خیر.

سرخابی‌ها تا پایان این هفته فرصت دارند دفاعیات خود را برای رفع نواقص خود در مدارک ارسال شده، ارائه کنند و برای حذف نشدن از رقابت‌های لیگ قهرمانان‌ آسیا باید در سریع‌ترین حالت ممکن به رفع موانع موجود در مدارک خود بپردازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها