رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566939

انتقاد عباسی به پرداخت یارانه همگانی/ اگر پرداخت حقوق در کشور عادلانه شود دیگر نیاز به پرداخت یارانه نداریم

ساعت24-یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر پرداخت حقوق و دستمزد در کشور مطابق با استانداردهای جهانی عادلانه شود دیگر مردم نیازی به یارانه نخواهند داشت.

html>

فریدون عباسی دوانی با اشاره به ضرورت اصلاح روند پرداخت یارانه در کشور،بیان کرد: پرداخت یارانه به افرادی که نیاز ندارند از هرنوع اشتباه است. این موضوع در مورد یارانه بنزین، گاز، برق و سایر موارد در جامعه صدق می کند. ما ابتدا باید به این سمت حرکت کنیم که حقوق و دستمزد در کشور عادلانه شود. یعنی یک استاندارد جهانی را در نظر گرفته و بسنجیم که حقوق واقعی هر شغلی چقدر است‌.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر ما این کار را انجام دهیم قاعدتا نیاز نیست ما به کسی یارانه پرداخت کنیم و مانند سایر نقاط دنیا افرادی که بیشتر توانایی مالی دارند، مالیات بیشتری پرداخت می کنند و افراد کم برخوردار نیز مالیات نمی پردازند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی چون ما بحث های پولی خود را اصلاح نمی کنیم و در جهت حفظ ارزش پولی ملی گامی برنمی داریم، مرتبط جامعه دچار تلاطم می شود. افرادی که حقوق دریافت می کنند و افرادی که وابسته به بخش خصوصی بوده و مشاغل عادی را انجام می دهند، حقوق و دستمزد آنان متعاقب با تورم حاکم برجامعه تغییر نمی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد ما به اشتباه راجع به یارانه هایی که به حامل های انرژی داده می شود، صحبت می کنیم. در حالی که اگر ما به مسئله درست بپردازیم و از ریشه آن را درست کنیم دیگر نیازی به پرداخت یارانه نداریم. دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی نیز کار خود را به درستی در شناسایی افرادی که توانایی انجام کار نداشته و نیازمند کمک هستند، انجام دهند افراد کم بضاعت شناسایی شده و تحت حمایت قرار می گیرند.

وی افزود: زمانی که اعضای جامعه دستمزد مناسب دریافت کنند چه نیازی به پرداخت یارانه است. مردم آنگاه می توانند با دستمزد خود هزینه حامل های انرژی را بپردازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها