رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566942

چطور محصولم را در اینترنت بفروشم؟ 3 روش اصلی

ساعت24-اگر محصولی دارید که حاشیه سود خوبی داشته یا حتی حاشیه سودش پایین است اما فروش بالایی در بازار دارد، خب قطعا راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی می‌تواند درآمدتان را از این رو به آن رو کند. اما چگونه محصولات خودمان را در اینترنت بفروشیم؟

image-20211025163352-1.jpeg
html>

این کار را به شیوه‌های گوناگون می‌توانید انجام دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا 3 روش اصلی فروش اینترنتی کالا را به شما توضیح بدهیم و فروشگاه ساز حرفه ای پرتال را به شما معرفی نماییم.

چگونه محصولات خودم را در اینترنت بفروشم؟

در ادامه انواع روش‌های فروش محصول به‌شکل اینترنتی را به شما توضیح می‌دهیم. اینکه در نهایت شما کدام روش یا روش‌ها را انتخاب کنید، به این برمی‌گردد که چقدر منابع زمانی و مالی داشته باشید و البته چقدر حاضر باشید برای رسیدن به هدف‌تان، مسیر یادگیری را پیش بگیرید.

چطور محصولم را در اینترنت بفروشم؟ 3 روش اصلی

1. فروش از طریق فروشگاه اینترنتی

رایج‌ترین و بهترین روش فروش اینترنتی محصول، فروش از طریق فروشگاه اینترنتی شخصی خودتان است. شما می‌توانید بعد از مطالعه آموزش بهترین روش ایجاد سایت حرفه‌ای، خیلی راحت و سریع یک سایت برای خودتان بسازید و فروش اینترنتی را شروع کنید. در این روش، شما ابتدا یک وب سایت فروشگاهی طراحی می‌کنید، سپس از طریق روش‌هایی مثل تبلیغات اینترنتی، تولید محتوای متنی، جذب مخاطب در نتایج جستجوی گوگل (SEO)، جذب مخاطب از طریق شبکه‌های اجتماعی و... مخاطبان را به سایت‌تان جذب کرده و به آنها محصول می‌فروشید.

از بین روش‌هایی که در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم، همین روش یعنی فروش از طریق وب سایت اینترنتی، بیشترین درآمد و پتانسیل را دارد. برای شروع کسب درآمد از این روش ابتدا نیاز به یک سایت دارید. اگر با اصول طراحی سایت آشنا نیستید یا شرکت طراحی سایت معتبری را نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فروشگاه ساز اینترنتی پرتال بروید. پرتال سیستمی است که بدون نیاز به هیچ تخصصی، شما را با کم‌ترین هزینه به یک صاحب کسب و کار اینترنتی تبدیل می‌کند.

نقطه قوت این ابزار اینجاست که می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه تا 7 روز از آن به‌شکل رایگان استفاده کنید و در صورت رضایت، هزینه‌اش را بپردازید! اگر آماده‌اید یا از مقاله آموزش طراحی سایت فروشگاهی کمک بگیرید یا مستقیم وارد فروشگاه ساز شده و با چند کلیک، فروشگاه اینترنتی‌تان را بسازید.

2. فروش از طریق اینستاگرام

راهکار بعدی، فروش محصول از طریق اینستاگرام است. در این روش ابتدا یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی می‌کنید، سپس با تولید محتوا به سبک بلاگری مخاطبانش را افزایش می‌دهید. منظورم از سبک بلاگری این است که محتواهای جذاب برای مخاطبان هدف، هم در پست‌ها و هم در استوری منتشر کنید. مثلا اگر یک پیج در حوزه دکوراسیون خانه دارید و خب خدمات طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه می‌دهید، می‌توانید محتواهایی با این عناوین و موضوعات منتشر کنید:

  • آموزش انتخاب رنگ مبلمان،
  • آموزش ست کردن رنگ فرش و دکور،
  • آموزش چیدمان متفاوت خانه،
  • 12 محصول برتر دکوراسیون ایرانی،
  • نمونه طراحی منزلی که خودتان انجام داده‌اید،
  • و...

وجود چنین محتواهایی در پیج در ابتدا باعث می‌شود مخاطبان علاقه‌مند به محصول یا خدمات‌تان، پیج‌تان را دنبال کنند. در ادامه هم باعث می‌شود آنها به شما به عنوان یک برند معتبر اعتماد کرده و محصول و خدمات‌شان را از شما خریداری کنند.

چطور محصولم را در اینترنت بفروشم؟ 3 روش اصلی

3. فروش در سایت‌های Marketplace

مارکت پِلِیس‌ها، سایت‌هایی هستند که محصولی از خودشان ندارند و در واقع محصول دیگر کسب و کارها را به فروش می‌رسانند. در مارکت پلیس‌ها هر تولید کننده و فروشنده‌ای می‌تواند محصولش را به فروش برساند.

این یعنی اگر محصولی دارید، می‌توانید آن را در سایتی مثل دیجی کالا قرار بدهید تا مخاطبان این سایت، آن را خریداری کنند. در ادامه خود دیجی کالا بخشی از سود محصول را به عنوان پورسانت برداشته و بخش دیگری را به عنوان سود، همراه با مابقی پول به شما می‌دهد.

البته با توجه به اینکه ما در ایران مارکت پلیس‌های زیادی نداریم و از طرفی در همان چند مارکت پلیس هم رقابت میان فروشندگان و تولید کنندگان بسیار بالاست، پیشنهاد می‌کنم به عنوان راه اصلی درآمد روی آن حساب نکرده و حتما از مسیر دیگری هم درآمد کسب کنید.

در نهایت کدام روش فروش اینترنتی محصول بهتر است؟

اجازه بدهید از انتها شروع کنیم به بررسی:

همانطور که گفتم، در مارکت پلیس‌های ایرانی رقابت به شدت بالاست. همینطور گاها ممکن است مخاطبان این سایت‌ها خیلی به محصول شما علاقه نداشته باشند. (مثلا در سایتی مثل دیجی کالا، موتور سیکلت یا یخچال فریزر فروش خیلی کمی دارد.) به این ترتیب عملا روش سوم برای هر کسب و کاری مناسب نیست و به طور کلی هم بهتر است آن را به عنوان روش اصلی فروش در نظر نگیرید.

چطور محصولم را در اینترنت بفروشم؟ 3 روش اصلی

روش دوم که همان فروش اینترنتی محصول از طریق اینستاگرام بود، در ابتدا می‌تواند روش بسیار خوبی باشد. مخصوصا که پتانسیل جذب مخاطب در اینستاگرام بسیار بالاست. اما خب همانطور که جو پولیتزی هم در کتاب خودش، بازاریابی محتوا، می‌گوید، {بهتر است به جای ساختن ملک در زمین اجاره‌ای، روی زمین خودتان سرمایه‌گذاری کنید!}

در واقع جو پولیتزی به این موضوع اشاره دارد که در آخر، راه‌اندازی کسب و کار بر بستر شبکه‌های اجتماعی، ریسک دارد چون تجربه نشان داده صاحبان بسیاری از این شبکه‌ها به دلایل مختلف، ممکن است استراتژی‌های‌شان را تغییر داده و عملا کسب و کارتان را از بین ببرند. (در همین اینستاگرام بارها پیج‌های کسب و کارهای بزرگ، از بین رفته و بازگردانی هم نشده‌اند.)

اما روش اول که همان طراحی سایت اینترنتی با استفاده از پرتال و فروش محصول از طریق آن است، به نظر انتخاب بهتری می‌آید. چراکه در این روش شما همه هزینه‌ها را روی کسب و کار شخصی خودتان صرف کرده‌اید و می‌توانید مخاطبان هدف‌مند و علاقه‌مندتر به خرید محصول خودتان را پیدا کنید.

اگر سوالی در مورد طراحی سایت دارید یا می‌خواهید از مشاوره رایگان در این زمینه استفاده کنید، با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها