رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566950

آیا وعده کاهش قیمت لبنیات محقق شد؟

ساعت24- سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه شرکت‌های لبنی و بخش فروش بر روی سه محصول لبنی از سود قانونی خود به مصرف کنندگان ۱۰ درصد تخفیف داده‌اند، گفت: بعضی خرده فروشی‌ها به جهت کاهش سودشان تمایل زیادی به دریافت کالاهای مشمول تخفیف ندارند که برای حل این مساله با اتاق اصناف ایران در حال مذاکره هستیم.

html>

محمدرضا بنی طبا در پاسخ به این سوال که آیا ۱۰ درصد کاهش قیمت سه محصول لبنی از ۱۷ مهرماه اعمال شده است یا خیر؟ گفت: شرکت‌های لبنی از تاریخ اعلام شده بر روی اقلامی چون ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه ای ۹۰۰ گرمی از سود مشروع و قانونی خودشان به مصرف کنندگان ۵ درصد و بخش فروش نیز ۵ درصد و در مجموع ۱۰ درصد تخفیف داده‌اند و این کاهش قیمت در قیمت های درج شده بر روی محصولات نیز اعمال شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها در تولید مشکلی نیست و در سامانه تجارت هم ثبت می‌شود. ولی مساله ای که وجود دارد این است که بعضی خرده فروشی‌ها به جهت کاهش سودشان تمایل زیادی به دریافت کالاهای مشمول تخفیف ندارند. البته این موضوع بیشتر مربوط به سوپرمارکت‌های سطح شهر است و فروشگاه‌های زنجیره ای همکاری نسبتا خوبی داشته‌اند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با تاکید بر اینکه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از عرضه کالا به مصرف کنندگان حدود ۱۵ درصد است و مابقی در اختیار شبکه خرده فروشی است، اضافه کرد: در حال مذاکره با اتاق اصناف ایران هستیم تا این مشکل نیز مرتفع شود و محصولات مذکور براساس وعده داده شده با ۱۰ درصد تخفیف به دست مصرف کنندگان برسد.

بنی طبا تاکید کرد: ریاست اتاق اصناف جلساتی را در این موضوع برگزار کرده و تلاش زیادی برای حل مشکل داشته‌اند. امیدواریم با اتخاذ راهکارهایی مشترک به راه حلی در این رابطه برسیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها