رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567033

آخرین خبرها از بررسی طرح شفافیت آراء/ نامه نمایندگان مجلس برای اولویت دادن به طرح شفافیت آرا

ساعت24-عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امضاها برای اولویت دادن به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان جمع‌آوری شده و در حال رسیدن به میزان تعیین‌شده در آیین‌نامه داخلی مجلس است.

html>

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: کار بررسی و تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تمام شده و در نوبت بررسی در صحن مجلس است.

وی افزود: این طرح به صورت عادی در مجلس مطرح شده و به همین خاطر فوریت ندارد که سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان در حال جمع‌آوری امضاء برای اولویت دادن به رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان در صحن مجلس هستند تا این طرح خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای بررسی خارج از نوبت یک طرح در صحن مجلس لازم است تا حداقل 50 نماینده این موضوع را درخواست کنند و امضاهای درخواست‌کنندگان برای اولویت دادن به رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان به عدد 50 نزدیک شده است.

وی افزود: بر اساس آیین نامه مجلس هر گاه حداقل 50 نفر از نمایندگان خواستار اولویت دادن به رسیدگی طرحی در صحن شوند، این درخواست در صحن مجلس به رأی گذاشته می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان طرح مورد نظر برای رسیدگی خارج از نوبت در دستورکار صحن قرار می‌گیرد.

تسریع در بررسی طرح شفافیت آرا در صحن مجلس را دنبال می‌کنیم

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس گفت: کار بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس به پایان رسیده و در سامانه مجلس بارگذاری شده است.

بنا بر گزارش فارس، وی افزود: این طرح به دلیل نداشتن فوریت به صورت عادی در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار گرفته و به همین خاطر مدتی است در انتظار برای در دستور کار قرار گرفتن در صحن مجلس است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ما به جد پیگیریم تا طرح شفافیت آراء‌ نمایندگان هر چه سریعتر در دستور صحن کار مجلس قرار گیرد و مورد بررسی و تصویب واقع شود.

جوکار خاطرنشان کرد:‌با توجه به شناختی که از نمایندگان دارم این طرح در صحن مجلس با استقبال خوب نمایندگان همراه خواهد شد و با رأی بالا به تصویب خواهد رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها