رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567168

بازی تیم ملی با کره، قطر و امارات/ استقلال تاجیکستان مقابل شاگردان مهدوی کیا!

ساعت24-مهدی مهدوی‌کیا از رایزنی با مسوولان فوتبال کره‌جنوبی، قطر و امارات برای برگزاری اردو و بازی دوستانه در آینده نزدیک خبر داد.

html>

مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران پیش از بازی با لبنان در مرحله مقدماتی انتخابی قهرمانی آسیا اظهار کرد: بازی با نپال را پشت سر گذاشتیم و برای بازی با لبنان آماده می‌شویم. لبنان تیم خوبی است. بازی این تیم مقابل تاجیکستان را مشاهده کردیم. فکر می‌کنم لبنان از بازیکنان ۲۱ تا ۲۲ سال بهره برده که این موضوع برخلاف تیم ما است. از ترکیب اصلی ما هفت، هشت بازیکن در شرایط سنی بازی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند. لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی بازی کرد و چشم به ضد حملات داشت و در دقایق پایانی شکست خورد. فکر می‌کنم با بازی دفاعی لبنان، کار راحتی نخواهیم داشت. این تیم را آنالیز کردیم و امیدواریم از نقاط ضعف این تیم استفاده کنیم. امیدوارم که بتوانیم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

او درباره شرایط سنی تیمش با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک که فقط بازیکنان زیر ۲۳ سال می‌توانند در آن شرکت کنند، گفت: اگر بخواهیم متولدین ماه میلای را مطرح کنیم، بازیکنان متولد ۲۰۰۱ به بعد می‌توانند در المپیک بازی کنند. به نظرم لبنان و تاجیکستان بازیکنان متولد ۱۹۹۹ را در تیم‌های خود دارند اما نگاه ما به آینده است. امیدواریم تیم کنونی ایران در مسابقات بیش‌تری به میدان برود. این مرحله را به سلامت پشت سر بگذاریم. ما می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی بیش‌تری داشته باشیم. خیلی از بازیکنان برای اولین بار بازی می‌کنند. با این حال بازیکنان با کیفیتی داریم و ان‌شاء‌الله به مرحله نهایی برویم و بعد از آن یک برنامه هشت ماهه برای آماده‌سازی تیم ملی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی امید درباره تعامل خود با باشگاه‌های لیگ‌برتری و لیگ دسته یک برای استفاده از بازیکنان ملی‌پوش اظهار کرد: با توجه به شرایطی که باشگاه‌ها در شروع لیگ داشتند، پیشنهاد کردیم تیم‌هایی که دو، سه ملی پوش در تیم ملی دارند، می‌توانند از این بازیکنان در هفته دوم استفاده کنند و استقلال و ذوب آهن از این موضوع بهره بردند و مس رفسنجان هم به علت مصدومیت یک بازیکنش، تنها ملی‌پوش خود را برای هفته دوم در اختیار داشتند. دوست داریم تعاملی باشد که تیم ملی و باشگاه‌ها ضرر نکنند و هر زمان که می‌خواهیم باشگاه‌ها به ما کمک کنند.

مهدوی‌کیا درباره پیشنهادش به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات رده سنی امید در فیفا دی (پنجره بازی‌های ملی) گفت: با توجه به این که بازی‌ها در روزهای خارج از فیفا دی برگزار می‌شود، سخت است که تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. اگر مسابقات در فیفا دی باشد خیلی بهتر خواهد بود و فرصت بهتری برای آماده‌سازی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی امید درباره برنامه تیمش برای ماه‌های آینده و برگزاری اردو و بازی تدارکاتی با تیم‌های کره‌جنوبی، قطر و امارات گفت: در سفری که به قطر و امارات داشتیم، با مسوولان فدراسیون‌های مختلف رایزنی کردیم که بعد از این مسابقات اردوهای منظمی داشته باشیم. هم‌چنین دیداری هم با رییس فدراسیون فوتبال کره داشتیم و قرار شد در ماه فوریه تورنمنتی در قطر با حضور تیم‌های امید ایران، کره، قطر و یک تیم دیگر برگزار شود. این اردو در کمپ اسپایر قطر خواهد بود. هم‌چنین صحبت‌هایی با مسوولان فوتبال امارات داشتیم تا از طریق بازی‌های دوستانه خودمان را برای مسابقات مقدماتی و نهایی المپیک آماده کنیم.

او درباره میزبانی و امکانات تاجیکستان گفت: فعلا همه چیز خوب بوده اما مشکل بزرگ چمن مصنوعی است که بازیکنان ما کم‌تر روی آن بازی کرده‌اند و به چمن طبیعی عادت دارند. تمرینات منظمی داشتیم و مشکل خاصی نداریم. تاجیکستان تیم خوبی است و بازیکنان این تیم از رده سنی نوجوانان تاکنون به مدت هفت، هشت سال کنار هم بودند و به جام جهانی صعود کردند. هشتاد درصد تیم ملی بزرگسالان تاجیکستان هم همین بازیکنان هستند. هشت بازیکن از ترکیب اصلی تاجیکستان مقابل لبنان در برابر پرسپولیس هم بازی کردند و تجربه سال‌ها بازی کنار همدیگر را دارند و به هماهنگی خوبی رسیده‌اند. امیدواریم که مقابل این تیم هم بازی خوبی انجام دهیم.

مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا در گروه B، از روز دوشنبه سوم آبان در تاجیکستان آغاز شد و تیم ملی ایران با ۴ گل نپال را شکست دادند. گل‌های این بازی را مهدی لموچی در دقیقه ۴۶، حسین نخودکار در دقیقه ۷۶ و ۷۷ و یاسین سلمانی در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند. هم‌چنین یاسین سلمانی در نیمه نخست پنالتی تیم ملی را از دست داد.

هم‌چنین در دیگر بازی این گروه تیم ملی تاجیکستان، میزبان این گروه لبنان را با یک گل شکست داد. با این پیروزی تیم ملی ایران با سه امتیاز و تفاضل گل بیش‌تر نسبت به تاجیکستان صدرنشین است.

دومین بازی تیم ملی فوتبال امید ایران نیز روز پنج‌شنبه ششم آبان برابر لبنان برگزار خواهد شد و در بازی دوم تاجیکستان با نپال رو به رو خواهد شد.

این مسابقات در ۱۱ گروه برگزار می‌شود که ۱۱ تیم صدرنشین به همراه «۴ تیم برتر دوم» به همراه ازبکستان (میزبان) در خرداد ۱۴۰۱ در مسابقات نهایی شرکت خواهند کرد.

برنامه بازی‌های باقی مانده تیم ملی امید به این شرح است:

پنج‌شنبه ۶ آبان

لبنان- ایران/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) - استادیوم دوشنبه

یک‌شنبه ۹ آبان

ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها