رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 570163

فواید مکمل های بدنسازی و مضرات آن برای افراد مبتدی

ساعت 24 -بدنسازی به دلایل زیبایی شناختی از تمرینات مقاومتی برای افزایش حجم عضلات است. بدنسازان برای تقویت و شکل گیری اندامشان تنها به ورزش متکی نیستند؛ تغذیه مناسب نیز مهم است.

html>

فواید مکمل های بدنسازی را می توانید در حمایت از تمرینات طولانی مدت و سنگین مشاهده کنید. همانطور که از نام آن پیداست مکمل ها برای پر کردن شکاف تغذیه و به حداکثر رساندن اثرات روتین ورزشی، ساخت ماهیچه های سالم و قوی مصرف می شوند.

برای داشتن عضلات قوی‌تر باید سه معیار اصلی را رعایت کنید: 1- نسبت کالری دریافتی از کالری که می‌سوزانید بیشتر باشد. 2- مصرف پروتئین بیش از آنچه تجزیه می‌کنید باشد. 3- یک برنامه ورزشی سنگین و پر چالش را برای ساخت عضلات در پیش بگیرید

شما می‌توانید بدون استفاده از هرگونه مکمل بدنسازی به اندام ایده آل خود دست یابید اما بهتر است در نظر داشته باشید که مکمل ها می‌توانند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند. . از جمله مکمل‌های مؤثر در عضله سازی می‌توان به مکمل گینر، پروتئین‌ وی، کراتین شاره کرد.

فواید مکمل بدنسازی

فواید مکمل های بدنسازی

بیشتر مکمل های تناسب اندام بر پایه پروتئین هستند، استفاده از برخی از جایگزین‌های رژیم غذایی مانند استروئیدهای مجاز این توانایی را به بدن شما می دهند که در کنار چربی سوزی، عضلات بیشتری تولید کند. این مکمل ها منابع کاملی از پروتئین برای بدن هستند که در ساخت عضله مورد نیاز بدن است.

از آنجایی که فرد باید برای تقویت عضلات به اندازه کافی در هفته ورزش کند، بدن به مکمل هایی نظیر پودر گینر نیاز دارد تا پروتئین و کربوهیدرات لازم برای کمک به رشد سلول ها، ترمیم پس از تمرین و حفظ آنها را تأمین کند. مکمل گینر همچون پودر پروتئین وی بر پایه پروتئین تشکیل شده است و می توانید برای افزایش وزن و یا عضله سازی از آن استفاده کنید.

خرید گینر با کیفیت یکی از روش های نتیجه گیری بهتر است. چراکه هرچه کیفیت محصول گینر بالاتر باشد، کیفیت پروتئین موجود در آن نیز بیشتر خواهد بود. مکمل هایی که بر پایه قند و یا چربی باشند تنها در کوتاه مدت می توانند شما را به اندام دلخواهتان برساند اما عوارض بدتری خواهند داشت.

خرید گینر

1- تقویت انرژی

وقتی می خواهید تمرینات بدنسازی سازی را شروع کنید، لازم است وزنه هایی را بلند کنید که بیش از توانایی بدنتان است. بنابراین، خطر شکسته شدن استخوان و یا آسیب به عضلات، وجود دارد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، عضلات بدن قدرت خود را از دست می‌دهند. در این مرحله شما متوجه می‌شوید که پیشرفتی در بدنسازی حاصل نشده است. بنابراین، برای شروع و ادامه تمرینات بدنسازی در سطوح بالاتر، باید از برخی مکمل ها استفاده کنید.

این مکمل ها ممکن است به شکل قرص، پودر یا نوشیدنی هایی باشند که برای افزایش متابولیسم بدن طراحی شده اند. از فواید مکمل های بدنسازی می توان به افزایش سطح انرژی اشاره کرد. این مسئله به شما امکان می دهد ورزش را به طور مداوم ادامه دهید.

بسیاری از افراد برای کمک به بهبود عملکرد در طول بدنسازی از مکمل استفاده می کنند. یکی از شناخته شده‌ترین مکمل های مورد استفاده بدنسازان، گینر است. مکمل های بدنسازی با دادن انرژی به بدن شما کار می کند و به شما امکان می دهد توده عضلانی بدون چربی بسازید.

2- کمک به کاهش چربی

برای رشد عضلات بدون چربی، کاهش چربی اضافی بسیار مهم است. کراتین یک نوع مکمل محبوب است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و هعمچنین باعث افزایش وزن می شود. از مزایای کراتین می توان به تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح استقامت نیز اشاره کرد. از آنجایی که کراتین یک اسید آمینه است، می تواند به عضله سازی سریعتر از سایر مکمل ها کمک کند. به همین دلیل به یکی از مکمل‌های محبوب در بین بدنسازان تبدیل شده است.

استفاده از مکمل های بدنسازی یک راه عالی برای رشد و تقویت عضلات است. امروزه مکمل های بدنسازی زیادی را در بازار مشاهده می کنید، بهتر است به دنبال مکملی باشید که حاوی تمام ویتامین های لازم برای رشد و تقویت عضلات شما باشد. فواید مکمل های بدنسازی صرفا به عضله سازی محدود نمی شود، ویتامین هایی همچون نیاسین، ب کمپلکس، ریبوفلاوین، گلوتامین که در برخی از مکمل ها وجود دارند نیز می توانند در تقویت بدن مؤثر باشند.

3- بهبود سلامت کلی

یک مکمل خوب در کنار رژیم غذای کوتاه مدت، همانطور که می تواند باعث قوی تر شدن بدن شود، نیازهای روتین بدن را نیز ساپورت می کند. بسیاری از مکمل های بدنسازی حاوی مواد معدنی و عناصر کمیاب و مفید برای بدن هستند. این ترکیبات می تواند باعث تقویت ایمنی بدن، بهبود هضم غذا، کنترل فشار خون و متابولیسم شود.

عوارض مکمل بدنسازی

عوارض مکمل بدنسازی

ورزش کردن در باشگاه جزء علاقمندی بسیاری از افراد است. ورزش منظم، همانطور که می‌دانید برای سلامتی مفید است، همچنین باعث ایجاد احساس خوب در افراد بعد از تمرین می‌شود. در طی این فرایند، برخی به آزمایش مکمل‌های سلامتی، رژیم های غذایی و توصیه‌های پزشکی متوسل می‌شوند.

اشتیاق به مصرف بیشتر مکمل برای رسیدن به نتایج یک شبه می‌تواند دردسرآفرین باشد. همچنین خرید محصولات بدون نسخه و بدون مشورت با متخصصین، بدون اینکه درباره اثرگذاری آن و نحوه اثرگذاری آن بر متابولیسم مطالعه شود باعث می‌شود که گاه عواقب جبران ناپذیری را مشاهده کنیم.

استفاده از پروتئین بیشتر همیشه بهتر نیست و به عضله سازی شما کمکی نمی‌کند. استفاده بیش از اندازه از مکمل‌های حاوی پروتئین می‌تواند به کلیه ها آسیب برساند. خطر کم آبی بدن و کاهش کلسیم و در نهایت افزایش بی سابقه و بدون کنترل وزن از عوارض مصرف بی برنامه پروتئین است.

کراتین نیز ازجمله مکمل های مفید برای عضله سازی است. مصرف به قاعده و متناسب با نوع تحرکات بدنی می تواند به بدن در حفظ عضلات و تشکیل عضلات بیشتر کمک کند. اما مصرف بیش از اندازه و یا برای افرادی که فعالیت بدنی کمی دارند می تواند باعث گرفتگی عضلات، احساس تهوع، افزایش وزن و احتباس آب شود.

سخن پایانی:

داروخانه آنلاین تهران داروبوم یک داروخانه اینترنتی است که انواع مکمل بدنسازی از جمله گینر، پروتئین وی، کراتین، BCAA، سی ال ای و ... را نه تنها برای مشتریان تهرانی بلکه برای مشتریان عزیز شهرستانی در تمامی نقاط ایران ارسال رایگان به همراه پرداخت در محل دارد. شما می توانید با مراجعه به آدرس darooboom.com تمام مکمل های بدنسازی موجود در این داروخانه را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید.

در انتها خاطر نشان می شویم که مکمل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا روند عضله سازی را کاملتر و سریعتر ادامه دهید. از اینرو هنگام انتخاب یک مکمل بدنسازی، مهم است که توجه داشته باشید از هر کدام چه مقدار مصرف می کنید، این مکمل ها باید در حد اعتدال مصرف شوند، بطور کلی استفاده بیش از اندازه از هر چیزی صرف نظر از اینکه چقدر سالم هستند، می تواند در دراز مدت مضر باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها