رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570839

پاک آیین تشریح کرد

نقش روسیه در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان

ساعت 24 - دیپلمات سابق ایران در آذربایجان گفت: آقای پوتین به عنوان میانجیگر به اختلافات آذربایجان و ارمنستان وارد شده است و می تواند صرفا به دو کشور توصیه کند؛ تصمیم نهایی بر سر اختلافات با رهبران دو کشور آذربایجان و ارمنستان است.

html>

محسن پاک آیین با اشاره به مذاکرات رهبران آذربایجان و ارمنستان با رئیس جمهور پوتین بر سر مشکلات و مسائل مرزی اظهار کرد: آقای پوتین در دیدار با رهبران دو کشور ارمنستان و آذربایجان توصیه کرده است که اختلافات مرزی را از طریق جنگ و درگیری دنبال نکنند و آذربایجان و ارمنستان هم این را پذیرفتند و اینکه به این شکل عمل کنند تا آرامش، امنیت و ثبات در منطقه ایجاد شود.
وی ادامه داد: البته به طور مبهم برای رفع انسداد مسیرهای حمل و نقل هم رهبران این دو کشور موافقت کردند اما اینکه مذاکره بر سر این مساله به چه نتیجه ای برسد باید صبر کرد.
این دیپلمات سابق کشورمان در آذربایجان افزود: وضعیت اختلافات مرزی بین کشورها یک شبه یا در مدت کوتاه حل نمی شود چون مرتبط با تمامیت ارضی کشورهاست و کشورها روی این مساله سخت گیر هستند، نباید انتظار داشت مذاکرات درباره مرزها به ویژه میان آذربایجان و ارمنستان با توجه به نوع اختلافات به سرعت حل و فصل شود اما این مذاکرات می تواند در عین حال که طولانی می شود به جنگ و درگیری منجر نشود.
پاک آیین درباره نقش و تاثیر ورود روسیه به این بحث اظهار کرد: آقای پوتین بیش از یک سال است که به این بحث وارد شده است اما نقش میانجیگر دارد و می تواند صرفا به دو کشور توصیه کند. تصمیم نهایی با رهبران دو کشور آذربایجان و ارمنستان است.

وی خاطرنشان کرد: نفس مذاکره دو کشور مثبت است و نشان می دهد سعی دارند به روش مسالمت امیر مسائل شان را حل کنند اما اینکه در چه زمانی و با چه سرعتی مسائل حل و فصل شود و نتیجه نهایی دست یابند، باید صبر کرد.
انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها