رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570899

راهنمای سفر به کلات نادری مشهد

ساعت 24 - بسیاری از مردم از سفر به مشهد خسته شده‌اند و با خود می‌گویند این شهر هیچ جاذبه‌ گردشگری ندارد. آن‌ها فکر می‌کنند همه مکان‌های دیدنی این شهر زیبا را دیده‌اند؛ ولی بعید می‌دانم تا بیشتر از چند کیلومتری مشهد رفته باشند. روستاهای اطراف مشهد از زیباترین روستاهای ایران است.

html>

راهنمای سفر به کلات نادری مشهد

بسیاری از مردم از سفر به مشهد خسته شده‌اند و با خود می‌گویند این شهر هیچ جاذبه‌ گردشگری ندارد. آن‌ها فکر می‌کنند همه مکان‌های دیدنی این شهر زیبا را دیده‌اند؛ ولی بعید می‌دانم تا بیشتر از چند کیلومتری مشهد رفته باشند. روستاهای اطراف مشهد از زیباترین روستاهای ایران است.

برای رفتن به روستا اطراف مشهد باید سفری جداگانه اختصاص دهید و چند روزی را مشغول روستاگردی باشید. اگر با تور مشهد سفر می‌کنید، طبیعتا روستاگردی در تور شما نبوده و باید برای رفتن برنامه‌ای مفصل داشته باشید. یکی از قشنگ‌ترین روستاهای اطراف مشهد روستای کلات نادری است که نامی آشنا برای هر مسافری بوده و قبل رفتن به این روستا حداقل چندباری اسم کلات نادری را شنیده است. برای آشنایی بیشتر با روستای کلات نادری با ما همراه باشید.

کلات نادری

کلات به معنی برج بارو و قعله‌های غیرقابل نفوذ گفته می‌شود. این روستا 14 بار توسط تیمور موردحمله قرار گرفت که هر 14 بار با شکست مواجه شد. کلات نادری محل جمع‌آوری طلاها، جواهرات و اشیای قیمتی بوده و امروزه هم از گنج‌های طبعیت محافظت می‌کند.

روستای کلات در 105 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. کلات نادری با موقعیت مکانی خاص خود زیباهای منحصربه‌فرد خود را دارد و از جذاب‌ترین روستاهای اطراف مشهد محسوب می‌شود. مسیر روستا پرپیچ و خم بوده و منظره‌ زیبا و جذابی دارد که خود راه را می‌توان از جذابیت‌های روستای کلات نادری دانست.

کاخ خورشید در تور مشهد

نادر شاه بعد از فتح هندوستان به روستای کلات نادری آمد و دستور کاخ باشکوه و زیبا را داد و نام آن را کاخ خورشید گذاشت. کاخ خورشید تا پایان عمر نادر تمام نشد و بعدها توسط معماران برجسته آن دوره تکمیل شد. کاخ خورشید سه طبقه بوده و 12 اتاق دارد. برای ساخت این کاخ نادر شاه از کاخ‌های معروف هندوستان الهام گرفت و دستور به ساخت این کاخ مجلل را داد.

راهنمای سفر به کلات نادری مشهد

نادر شاه در این کاخ اقامت داشت و آن را محلی برای جمع آوری جواهرات و اشیای قیمتی خود را اختصاص داد. امروز در تراس پشتی این کاخ موزه مردم‌شناسی و فرهنگ‌شناسی است که قومیت‌های مختلفی را با لباس‌های مخصوص، گویش‌های شیرین و توضیحات کامل نشان داده است.

در تور خود سعی کنید هتل مشهد را طوری رزرو کنید که سرویس همراه با راننده داشته باشد و بعد با سرویس به این روستا بروید و از جاذبه‌های گردشگری این شهر لذت ببرید.

اتاق‌های این کاخ را با نقاشی شاهان و جنگجویان بزرگ و چکبری‌های جذاب و زیبا طراحی شده است. ساختمان این کاخ هشت ضلعی بوده و دو استوانه دو طبقه در میان این ساختمان قرار دارد. البته در سال‌های اخیر این کاخ صدمه‌های جدی دیده و طبقه سوم آن به صورت تقریبا کامل خراب شده است. این کاخ زیبا در سال 1318 به‌عنوان یکی از زیباترین و آثار تاریخی ایران ثبت شد. ساخت این کاخ از معماری کاخ‌های باشکوه هندی الهام گرفته است و می‌توانید به خوبی این وجه مشترک را به خوبی درک کنید.

تور هوایی مشهد

برای سفر مشهد با هواپیما دو گزینه روبه‌روی شماست. تور لحظه آخری و تور معمولی مشهد که این دو تفاوت‌های باهم دارد. در تورمعمولی شما محدودیتی برای تعداد مسافر و زمان سفر ندارید. در تور لحظه آخری تعداد مسافر و زمان مسافرت برای شما بسیار محدود است.

دلیل ارزان بودن تور لحظه آخری فقط تکیمل ظرفیت این تور بوده؛ ولی قیمت تور لحظه آخری از تور معمولی خیلی کم‌تر بوده و به همین خاطر در این چند سال طرفداران تور لحظه آخری بسیار زیاد شده و به همین خاطر آژانس‌های مسافرتی برای این موضوع ارزش قائل هستند.

راهنمای سفر به کلات نادری مشهد

تور هوایی مشهد از سراسر ایران همه روزه به این شهر مقدس انجام می‌شود. پروازهای چارتری تور هوایی مشهد قیمت مناسب‌تری نسبت به پروازهای سیستمی این تور دارند؛ ولی تورها چارتر و غیرقابل استرداد هستند. تورهای هوایی مشهد با همه انواع هتل علی بابا مشهد برگزار می‌شود و هرکدام را که دوست دارید، می‌توانید نسبت به هزینه سفر خود رزرو کنید.

قیمت تور هوایی مشهد

مهم‌ترین عامل خرید تور قیمت مناسب آن است. عوامل زیادی در قیمت نهایی تور تاثیرگذار هستند که می‌توان به کیفیت هتل و تعداد ستاره‌های هتل، فصل سفر از نظر های‌سیزن و لوسیزن، روز سفر از نظر شلوغی روزهای هفته، زمان و کیفیت پرواز، خدمات تور، بلیط رفت یا رفت‌وبرگشت و ترانسفر اشاره کرد.

با شرایط فعلی کشور قیمت‌های تور دائما درحال تغیر است. کاربران می‌توانند برای اطلاع از آخرین قیمت تورهای مشهد به صفحه قیمت تور مشهد علی بابا مراجعه کنند و با وارد کردن تاریخ سفر آخرین قیمت تورها را بر اساس هتل و امکانات دیگر ببینند. در تور هوایی هتل مشهد خود را دور از هیاهوی شهر انتخاب کنید تا قیمت نهایی تور شما کم‌تر شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها