رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571037

ورود نسل جدید پهپادهای نقشه بردار به آسمان کشور/ حرکت در مسیر توسعه تصویربرداری هوایی

ساعت 24 -اهمیت نقشه برداری هوایی توسط پهپادها و رعایت موضوعات امنیتی سبب شده تا شرکت های دانش بنیان، ورودی جدی به این حوزه داشته باشند.

پهپاد
html>

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت طراحی پیشرفته آوا شریف نمونه پیشرفته این پهپادها توسعه یافته است و مولتی‌روتور رصد IR-1، پرنده ای است که برای رفع نیاز پرنده کابلی توسعه داده شد. پرنده‌ای ۶ موتوره، با ملخ ۳۴ اینچی که وزن برخاست آن حداکثر ۴۵ کیلوگرم است.

پهپاد ایران ساخت

بدنه این پرنده کاملا کربن و تمامی اجزای آن در داخل ایران ساخته می ‌شود. از امتیازهای این پهپاد آن است که پارامترهای دما، ولتاژ ورودی و خروجی، جریان، دور موتور و ولتاژ باتری ‌ها تماما در طول پرواز خوانده شده و به ایستگاه زمینی انتقال داده می ‌شود.

در مهرماه امسال، این پرنده به صورت کابلی و با مدت زمان ۳.۵ ساعت بدون هیچ مشکلی تست مداومت در ارتفاع ۳۰ متری با محموله ۳ کیلوگرم انجام داده است.

توسعه فناوری

در آبان ماه، این پرنده، پرواز ۱۰ ساعته مداوم با محموله ۳ کیلوگرمی و در ارتفاع پروازی ۵۰ متر انجام داده است.

در روزهای پایانی آبان ماه نیز این پرنده رکورد پرواز ۲۵ ساعت پرواز مداوم در جزیره قشم را به ثبت رساند. در این پرواز در بیش از ۱۲ ساعت از مدت زمان پرواز باد متوسط بین ۱۰ تا ۲۰ نات متغیر و باد لحظه ‌ای تا ۳۰ نات بود.

این اهداف پیاده شده بر روی پهپاد مولتی‌روتور رصد IR-1 سبب شده تا نسل جدیدی از این نوع پهپادها در آسمان ایران به حرکت درآید. این محصول دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله توسعه رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها