رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571118

یک ناهماهنگی آشکار دیگر در دولت/ رئیس جمهور گفت همه جوره از شهرداری حمایت می کند؛ سازمان برنامه و بودجه همه کمکها به شهرداری را حذف کرد!

ساعت 24 -هفته گذشته رئیس‌جمهور در دیدار با شهردار تهران قول داد با همه ظرفیت برای رفع مشکلات مردم تهران، با شهرداری تهران به‌صورت حداکثری همکاری می‌کند اما روز گذشته مهدی چمران خبر داد که سازمان برنامه‌وبودجه در لایحه بودجه 1401 تمام ردیف‌های حمایتی از شهرداری را حذف کرده است.

html>

مهدی چمران برخلاف همیشه چالش‌های شهر را خانوادگی حل نکرد. او در صحن شورا از ردیف‌های حمایتی دولت از شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 خبر داد و از علیرضا زاکانی هم خواست به میدان بیاید و حضورش در هیئت دولت تنها به نشستن در صندلی هیئت دولت ختم نشود؛ در این خصوص یقه بگیرد تا سازمان برنامه‌وبودجه تا فرصت هست لایحه بودجه 1401 را اصلاح کند. به گفته او برخلاف تصور و پیش‌بینی‌هایی که می‌کنند، وضعیت بودجه چندان مناسب نیست و وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم هر آنچه برای شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ در بودجه دولت پیش‌بینی شده بود را حذف کردند.

رئیس شورای شهران در روزی که 22 ایستگاه آلودگی هوا را در وضعیت قرمز نشان می‌داد، از سهم اندک حمل‌ونقل در بودجه 1400 کشور سخن گفت و اینکه مدیریت شهری تلاش می‌کند از همین کوره‌راه‌ها برای تهران اتوبوس تأمین کند. اما همین ردیف‌ها را هم سازمان برنامه‌وبودجه حذف کرده است. وام، فاینانس و هرآنچه در بودجه شهرداری بوده، سلب شده است. هر آنچه می‌شد را حذف کردند و گویی دست به دست میکروب‌ها و آلودگی هوا داده‌اند و در این شرایط سخت کلان‌شهرها حذف این ردیف‌ها کار نابخردانه‌ای است و باعث ایجاد نارضایتی عمومی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها