رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571161

مسکو: نیمی از کل ارتش اوکراین در «دونباس» مستقر شد

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره تحرکات نظامی اوکراین در مناطق شرقی این کشور خبر داد، نیمی از کل ظرفیت ارتش اوکراین به «دونباس» اعزام شده است.

html>

در شرایطی که اتهام‌زنی‌های کی‌یف و متحدان غربی آن علیه مسکو ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از استقرار ۱۲۵ هزار نیروی نظامی اوکراین در شرق این کشور خبر داد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) درباره تحرکات شدید نظامی اوکراین در مناطق شرقی این کشور هشدار داد.

بنا بر گزارش «راشا تودی»، طبق اعلام زاخاروا هم اکنون دولت اوکراین در منطقه «دونباس» بیش از صد هزار نیرو و تجهیزات سنگین نظامی مستقر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری برای خبرنگاران در مسکو تصریح کرد: «نیروهای مسلح اوکراین در حال افزایش تعداد نیروی نظامی هستند و تجهیزات سنگین و نیرو می‌فرستند».

وی افزود: «بر اساس برخی گزارش‌ها، تعداد نیروها در منطقه درگیری در حال حاضر به ۱۲۵۰۰۰ نفر می‌رسد و این اگر کسی نداند، نیمی از کل (کل مجموع) ترکیب نیروهای مسلح اوکراین است».

اطلاع‌رسانی ماریا زاخاروا درباره تعداد حضور نظامیان اوکراین در دونباس در شرایطی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر کی‌یف، واشنگتن و دیگر متحدان غربی بارها به مسکو درباره تدارک برای حمله به اوکراین اتهام‌زنی کرده‌اند.

منطقه دونباس که شامل استان‌های لوهنسک و دونتسک در شرق اوکراین است، از سال ۲۰۱۴ و سرنگونی دولت وقت این کشور خبرساز بوده است.

سال ۲۰۱۴ به دنبال اعتراضات شدید مورد حمایت آمریکا و متحدان اروپایی، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین که روابط خوبی با روسیه داشت، مجبور به فرار از کشور شد و به دنبال این تحولات، یک دولت حامی غرب در کی‌یف قدرت گرفت.

به دنبال این تحولات، در دونتسک و لوهانسک که جمعیت قابل توجی از آنها را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، اعلام خودمختاری کردند و از آن زمان درگیری‌های ارتش اوکراین با آنها آغاز شد.

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، بارها به روسیه درباره حضور نظامی و تجهیز تسلیحاتی جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک اتهام زنی کردند اما مسکو این اتهام‌زنی را رد کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها