رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571504

تداوم محکومیت باکو از سوی ارمنستان به اتهام کشتار غیرنظامیان ارمنی

ساعت 24 - وزارت خارجه ارمنستان کشته شدن یک شهروند خود توسط نیروهای مسلح آذربایجان در قره باغ در روزهای گذشته را به شدت محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول خواند.

html>

ارمنستان کشته شدن یک غیرنظامی خود توسط نیروهای مسلح آذربایجان در قره باغ کوهستانی در روزهای گذشته را به شدت محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «پان آرمنیان» «سیران سرکیسیان» از اهالی «چارتار» حین کار توسط یگان‌های مسلح جمهوری آذربایجان دستگیر و کشته شد. «واهان هونانیان»، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در خصوص این حادثه گفت: «ما کشته شدن یک غیرنظامی خود توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را که نقض فاحش قوانین بین‌المللی باست، به شدت محکوم و غیرقابل قبول می‌دانیم.»

وی افزود، اقدامات ارعاب‌آمیز علیه غیر نظامیان ارمنستان در قره باغ کوهستانی سیستماتیک بوده و ناشی از توجیه بی‌اساس جنایات مشابه توسط نیروهای مسلح آذربایجان است که منجر به تکرار چنین رفتاری می‌شود.

به گفته هونانیان، جنایات اخیر نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان علیه غیرنظامیان، ادامه سیاست ارمنی هراسی، نابودی و پاکسازی قومیت ارامنه توسط مقامات جمهوری آذربایجان است.

یک مقام ارمنستانی چهارشنبه گذشته مدعی شد که جمهوری آذربایجان به طور عمدی ارتباط تلفن همراه واینترنت را در قره باغ کوهستانی مختل می‌کند. یک از مقام‌های قضایی ارمنستان گفت: «تردیدی وجود ندارد که دسترسی به ارتباطات سیار و اینترنت در قلمرو قره باغ عمداً با تأثیرگذاری بر فرکانس‌ها و ابزارهای فنی مورد استفاده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در حوزه مخابرات مسدود شده است.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دوشنبه گذشته از برگزاری یک رزمایش تاکتیکی با هداف افزایش سطح پرسنل نظامی خود خبر داد. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که رزمایش تاکتیکی با شلیک‌های یگان‌های نارنجک انداز و توپخانه ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای«نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد. این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها