رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571548

افشاگر فیس‌بوک خواستار شفافیت شبکه‌های اجتماعی شد

ساعت 24 - فرانسیس هاوگن افشاگر تخلفات فیس‌بوک هشدار داد عدم کنترل این شبکه اجتماعی بر انتشار اخبار و اطلاعات دروغ و نیز سوءاستفاده از زبان‌های غیرانگلیسی کاربران را به خطر انداخته است.

ک
html>

به نقل از رویترز، وی افزود که کاربران فیس بوک در چنین شرایطی بیشتر شوکه می شوند، زیرا از خطرات بالقوه ناشی از فعالیت شبکه های اجتماعی مطلع می شوند.

هاوگن که قبلا مدیر محصولات شرکت فیس بوک بوده، در ماه می این شرکت را ترک کرد و هزاران صفحه سند داخلی آن را نیز در نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرد. بر این اساس فیس بوک با الگوریتم های خود موجب به خطر افتادن سلامت ذهنی و روانی برخی کاربران جوان شده است.

فیس بوک نه تنها از این مساله اطلاع داشت، بلکه می دانست از نیروهای کافی که با دیگر زبان ها به غیر از انگلیسی آشنا باشند نیز برخوردار نیست. لذا قادر به شناسایی مطالب نامناسب و نفرت پراکن غیرانگلیسی نیست.

هاوگن در این زمینه تصریح کرده افرادی که از این پلتفرم به زبانی غیر از زبان انگلیسی استفاده می کنند، در حال استفاده از یک نسخه خام و خطرناک از فیس بوک هستند. این شبکه اجتماعی تا به حال بارها ادعاهای هاوگن را رد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها