رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571608

موافقت کمیسیون آموزش با تدریس زبان‌های محلی

ساعت24- رئیس کمیسیون آموزش مجلس از اتمام بررسی طرح تدریس ادبیات زبان های محلی و قومی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش مکلف است از سال 1403 – 1402 ترتیبی اتخاذ کند تا ادبیات زبان‌های محلی و قومی متناسب با هر منطقه به صورت اختیاری تدریس شود.

html>

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از اتمام بررسی طرح تدریس ادبیات زبان های محلی و قومی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش مکلف است از سال 1403 – 1402 ترتیبی اتخاذ کند تا ادبیات زبان‌های محلی و قومی متناسب با هر منطقه به صورت اختیاری تدریس شود.

علیرضا منادی در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 14 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی یعنی تدریس ادبیات زبان‌های محلی و قومی در مدارس کشور در دستور کار امروز کمیسیون آموزش بود که بعد از تصویب نهایی آن، تقدیم هیات رئیسه شد

وی افزود: این طرح مربوط به تدریس کتاب‌ها و مواد درسی و آموزشی در تمامی پایه‌ها است که باید به زبان و سبک فارسی باشد و معلمان باید به زبان فارسی، محتوای کتب درسی را آموزش دهند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است از سال 1403 – 1402 ترتیبی اتخاذ کند تا ادبیات زبان های محلی و قومی متناسب با هر منطقه به صورت دو واحد اختیاری (دو ساعت در هفته) در پایه‌های هفتم و دهم آموزش داده شود ضمن اینکه رسم‌الخط کتب‌ها فارسی است و استفاده از سایر رسم‌الخط‌ها ممنوع خواهد بود همچنین مرجع تشخیص زبان‌های قومی و محلی هر منطقه فرهنگستان ادبیات فارسی و برنامه‌ریزی درسی است.

منادی گفت: کمیسیون آموزش مجلس با در نظر گرفتن هزینه‌های این طرح در بودجه 1401 نسبت به احتمال ایراد اصل 75 شدن (بار مالی) این طرح اقدام خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها