رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571654

غرضی: مذاکرات برجامی به جایی نمی رسد / دولت فکری برای گرانی و رانت خواری کند

ساعت 24 - یک فعال سیاسی گفت:مذاکرات به جایی نمی رسد چون دو بی اعتماد وقتی رو به روی هم برای مذاکره قرار می گیرند، به نتیجه نمی رسند.

html>

تحلیل ها درباره این دور از مذاکرات وین را می توان دو دسته بدبینانه و محافظه کارانه کرد. گروه اول می گوید «خودمان را با مذاکرات سرکار نگذاریم و به دنبال پلن های دیگر برویم» و گروه دوم هرچند به آینده گفتگوها خوشبین نیست اما نمی خواهد شکست مذاکرات را نیز بپذیرد.

محمد غرضی درباره ارزیابی مذاکرات وین گفت: دو بی اعتماد رو به روی هم نشسته اند و بالاجبار باید مذاکره کنند ولی اهداف هر کدام متفاوت است. ایران می گوید آنها باید تحریم ها را بردارند، آنها هم مسائلی مثل بمب اتمی را مطرح می کنند بنابراین بین طرفین مذاکره خیلی فاصله وجود دارد.

وی افزود: در پایان مذاکره دو طرف از هم خداحافظی نمی کنند ولی می گویند «می خواهیم برویم با پایتخت های مان صحبت کنیم». معتقدم کار به نتیجه نرسیده است. جریان آمریکایی نمی داند از ایران چه می خواهد و نمی تواند خواسته اش را بیان کند چون آنها تحریم کردند، از این طرف ایران هم مظلوم واقع شده است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: مذاکرات به جایی نمی رسد، دو بی اعتماد وقتی رو به روی هم برای مذاکره قرار می گیرند، به نتیجه نمی رسند. معتقدم با به نتیجه نرسیدن مذاکرات، هیچ اتفاقی نمی افتد. ایران تحت ظلم آمریکایی قرار می گیرد باید حکومت مشکل گرانی داخل را حل کند چون مشکل گرانی داخلی ناشی از رانت خواری است.

غرضی تأکید کرد: 3 کیلو کاغذ روزنامه در آمریکا یک دلار است اما در ایران یک کلیو کاغذ روزنامه یک دلار است. در همه زمینه ها قیمت ها در ایران گران تر از آمریکاست. اینها هم ناشی از رانت خواری است. دولت باید توانایی این را داشته باشد که بتواند رانت خواری را به حداقل برساند آن وقت گرانی هم مقداری کمرش می شکند.

نامه نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها