رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571655

ادعای نماینده قم:روحانی ، بودجه دولت های بعدی را پیش‌خور کرد

ساعت 24 -نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در این مدت عملکرد خوبی داشته و برای اداره کشور پول چاپ نکرده است.

html>

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره عملکرد صد روزه دولت رئیسی، اظهار داشت: صد روز از عمر دولت سیزدهم گذشته است و می‌توان گفت که این دولت تفاوت‌های مشهودی نسبت به دولت گذشته دارد.

روابط با همسایگان تقویت شده است

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در عرصه سیاسی خارجی بسیار موفق عمل کرده است، گفت: همچنین در این مدت روابط ایران با همسایگان تقویت شده است و دولت توانست در تعامل با همسایگان موفق عمل کند و ارتباطات بسیار خوبی با این کشورها برقرار شده است. نمونه آن سفر اخیر رئیس‌جمهور به ترکمنستان بود که توافقات خوبی هم در آن سفر منعقد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین دولت سیزدهم در حوزه آزادسازی بخشی از منابع و دارایی‌های کشور و واردات واکسن کرونا موفق عمل کرده، این در حالی است که دولت روحانی معتقد بود واردات واکسن کرونا بدون انعقاد برجام ۲ ناممکن است.

دولت بنگاه‌های اقتصادی ورشکسته را فعال کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها ورشکسته و تعطیل بودند که دولت رئیسی توانست با فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی جمعیت قابل توجهی از افراد را که بیکار شده بودند، به سر کارشان بازگرداند.

ذوالنوری اظهار داشت: همچنین شاهد سفرهای استانی مکرر رئیس‌جمهور و دولتمردان به استان‌های مختلف کشور هستیم که این کار امید، نشاط و تحرک خوبی را در جامعه ایجاد کرده است و مردم نسبت به آینده امیدوار هستند و این اقدام دولت تأثیر بسزایی در تقویت سرمایه اجتماعی داشته است.

بدهی‌های دولت روحانی به رئیسی رسیده است

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از افزایش پایه پولی جلوگیری کرده است، گفت: در دولت روحانی شاهد چاپ پول بدون پشتوانه بودیم و علاوه بر این، اوراق قرضه هم به فروش می‌رفت که این دو اقدام باعث شد بودجه دولت‌های بعد از دولت روحانی هم پیش‌خور شود و نقدینگی افزایش یابد، اما در دولت رئیسی نه تنها این مسئله کنترل شد، بلکه در حال حاضر دولت سیزدهم ماهانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از دیون و بدهی‌های دولت روحانی را پرداخت و تسویه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت روحانی با پیش‌خور کردن بودجه و فروش اوراق قرضه باعث شد که دولت سیزدهم مقروض شود اما دولت سیزدهم رویه خوبی را در بخش اقتصادی دنبال می‌کند و نه تنها برای اداره کشور پول چاپ نمی‌کند، بلکه در حال پرداخت دیون دولت روحانی است.

وی بیان کرد: البته نوساناتی در قیمت برخی از کالاها وجود دارد که باید به دولت فرصت داد تا برنامه‌های خود را عملیاتی کند چرا که بسیاری از برنامه‌ها تأثیر خود را در میان مدت و دراز مدت نشان می‌دهند.

حل مشکلات زمان‌بر است

ذوالنوری ادامه داد: از طرف دیگر دولت نمی‌تواند از قانون بودجه عدول کند. دولت سیزدهم در حال حاضر قانون بودجه‌ای را اجرا می‌کند که برنامه‌های پیشنهادی دولت روحانی است و بنابراین تا برنامه‌های دولت رئیسی به ثمر بنشیند، باید به آنان فرصت دهیم و این مسئله تا حدی زمان‌بر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به دولت فرصت داد و تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم باعث می‌شود که وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بهبود پیدا کند. هر چقدر گرفتاری و مشکلات مردم کاهش یابد، اعتماد مردم به دولتمردان و نظام افزایش پیدا کند.

مردم به دولت سیزدهم علاقه‌مند هستند

وی تأکید کرد: مردم در حال حاضر شاهد تحرک و تلاش بسیار خوبی از سوی دولت سیزدهم هستند و احساس می‌کنند که دولت از خودشان است و دلبستگی و علاقه آنان به دولت زیاد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم رئیس‌جمهور را از جنس خودشان می‌دانند چرا که شخص رئیس‌جمهور و دیگر دولتمردان سفرهای استانی و سرکشی‌های سرزده از مناطق مختلف کشور را در دستور کار قرار داده‌اند و قطعاً این اقدامات در افزایش سرمایه اجتماعی تأثیر زیادی داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها